השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן שהשיגה את התשואה הגבוהה בינואר

הקרנות הכספיות הן האופנה של השנתיים האחרונות, הן אמורות להתחרות בפיקדון הבנקאי; לאט לאט יוצא כסף מהקרנות הכספיות אבל עדיין הן מהוות עמוד השדרה של תיק ההשקעות; ואלה הקרנות הטובות של חודש ינואר
ניצן כהן |  2
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
הקרנות הכספיות הן האופנה האחרונה בשוק ההון. אין כמעט תיק השקעות שלא מכבד את עצמו עם נציגות של קרן כספית והשאלה הגדולה היא איזה קרן מניבה את התשואה הגבוהה ביותר.
אם כן, בתקופות בהן האינפלציה גבוהה ומכאן הריבית גבוהה הרי שלקרן כספית יש עדיפות בגלל שהיא תיתן ריבית קרובה מאוד לזו של בנק ישראל (או כל בנק מרכזי אחר) ובנוסף יש לה הטבת מס. אבל כל הסיפור הזה משתנה כשהאינפלציה נכנסת לשליטה והריבית מתחילה לרדת.
באופן עקרוני בחודש ינואר ראינו המשך מגמה של מה שקרה בתעשיית הקרנות הכספיות ב-2023 כולה. למעשה היו אלה הקרנות הדולריות שהניבו את התשואות הטובות ביותר גם בגלל הריבית אבל בעיקר בגלל שהדולר התחזק.
צריך לזכור כדי למנוע טעויות. באופן עקרוני קרנות כספיות משקיעות בכל מה שנחשב לפי החשבונאות כ'מזומן' וזה אומר כל השקעה לטווח של עד 3 חודשים. מרבית הכסף שמופקד בקררנות הכספיות הולך לפיקדונות הבנקאיים מאחר ושם, כשהקרן באה עם סכום גדול, היא מקבל ריבית עדיפה על הלקוח הפרטי.
את יתרת הכסף הקרנות הכספיות משקיעות בעולמות אגרות החוב וכאן בחודש ינואר 2024 אנחנו רואים את ההמשך של שנת 2023 וזה אומר הדולר מתחזק והריבית בארה"ב גבוהה מהריבית בישראל. באופן עקרוני, צריך לזכור, אם קניתם קרן כספית שקלית, היא אמורה לייצר קרוב מאוד לריבית בנק ישראל וזה נכון גם לגבי הקרנות הכספיות הדולריות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תמשיכו לפמפם
    למדן 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו איזה הבדלים מרשימים מדובר על הפרש של 0,001 שקל ביניהם
    סגור
  • 1.
    דולר זה לא חוכמה...תראו בשקלים.. (ל"ת)
    גבי 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור