השוק

המפקח על הבנקים חושף: זה הבנק היקר בישראל

הרפורמה בעמלות הבנקים מה שהעמיד במבחן את הגישה שדוגלת בחקיקה פופוליסטית לגישה שאומרת - יותר שקיפות משמעותה יותר תחרות ומכאן עמלות הבנקים ירדו; דו"ח הפיקוח על הבנקים חושף את העלות של חשבון בנק ואיזה בנק הכי יקר במערכת
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
הרפורמה בעמלות הבנקים העמידה במבחן שתי גישות כלכליות. ברור שיש גישה מנצחת וברור שמי שמצוי בנושאי כלכלה לא מופתע. אבל בכל זאת. הפוליטיקאים מנסים אחת לכמה זמן לרכב על גל פופוליזם עם חקיקה אנטי בנקאית בעוד בנק ישראל (ובכלל בנקים מרכזיים מתקדמים בעולם) שמים את הדגש על שקיפות והבנה של עלויות כבסיס להגברת התחרות שתביא איתה הוזלה של עלויות.
אם כן, דו"ח הפיקוח על הבנקים מגלה שאכן, מאז הושקה הרפורמה בעמלות הבנקים ירדה העלות למשק בית בכ-50%, החלק החשוב יותר בדו"ח הזה הוא הפרסום של עלויות חשבונות עו"ש ואיזה בנק גובה איזה עמלה וכן הלאה.
לפני שניכנס לדברים נדגיש כי הרפורמה בעמלות הבנקים חייבה את המערכת להשיק סל פעולות במחיר מפוקח אבל בשל העובדה שלא רבים הצטרפו לאחת החבילות ניתן לא בטוח שניתן לקרוא חלזה הצלחה, אבל עצם ההשקה הזו גרמה לבנקים להוריד עמלות.
אם כן, הסל אליו התייחס בנק ישראל, גם בטבלה המצורפת, כולל 10 פעולות בחודש באמצעות פקיד ועוד 50 פעולות בערוצים ישירים. צריך להדגיש שקבלת כסף מאפליקציות כמו ביט ופייבוקס נחשבת פעולה בערוץ ישיר. הסל הזה עולה סדר גודל של 20 עד 25 שקלים מידי חודש.
רוב הציבור לא נמצא במסלולים האלה אלא במסלול הרגיל של "מחיר מחירון" ולכן בנק ישראל בדק את המחירים באלה והשווה אותם למסלול המורחב (10 פעולות באמצעות פקיד ו-50 פעולות באמצעים ישירים) וכאן התגלתה תמונה מבהילה. הבנק היקר ביותר גובה על סל השירותים האלה 164 שקל ואילו הבנק הזול ביותר גובה 100 שקל. 
הבנקים הגדולים בישראל, הפועלים ולאומי גובים סדר גודל של 140 שקל על הפעילות הזו כשדיסקונט גובה 152 שקל ואילו  בנק מזרחי טפחות גובה 156 שקל.
בממוצע משלם כל חשבון בנק, לפי בנק ישראל, כ-20 שקל מידי חודש עמלות לבנק כך שבסך הכל אנחנו מתנסים לסכומים לא גבוהים במיוחד אלא קרובים יותר לסל של בנק ישראל.
אם כן, הבנק היקר במערכת הוא בנק מרכנתיל שעל חבילת השירותים הבסיסיים שלו תשלמו 164 שקל, אחריו בנק מזד עם עלות של 163 שקל ואחריו במקום השלישי בנק מזרחי טפחות עם עלות של 156 שקל. הבנק הבינלאומי יגבה מכם 153 שקל, דיסקונט יגבה 152 שקל, הפועלים יגבה 141 שקל ואילו בנק לאומי יגבה 138 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    sss
    sss 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    sss
    סגור