השוק

בנק ישראל חושף: זה הבנק הזול בישראל למסחר בשוק ההון

עמלות המסחר בני"ע הוא נושא כאוב; המערכת הבנקאית גובה עמלות גבוהות שמהוות חלק לא קטן מההכנסות שלה אבל יש גם חלופות זולות יותר; בכל מקרה, עיקר המסחר מתבצע דרך הבנקים ומכאן בנק ישראל מודד מי הבנק הזול בעף
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
נושא עמלות המסחר בניירות ערך הוא נושא כאוב במיוחד לציבור הרחב. עמלות הקניה/ מכירה/ פדיון לניירות ערך הוא גבוה מאוד ושוחק מאוד את התשואות בתיק. באופן עקרוני עיקר המסחר בבורסה מתבצע באמצעות הבנקים אבל יש גם חלופות זולות יותר אבל הן שמורות למי שיש לו לא מעט כסף להשקיע בשוק.
בנק ישראל נכנס לעובייה של הקורה בכל הנוגע לעמלות המסחור בני"ע והוא חושף את מנחקר השווקים שלו לענף מתוך אמונה שהמידע הזה יביא את הציבור שסוחר בני"ע לבדוק חלופות או להתמקח טוב יותר עם הבנק שלו.
באופן עקרוני מרבית המסחר בבורסה מתבצע באמצעות המערכת הבנקאית כשחלק קטן ממנו מתבצע באמצעות בתי ההשקעות הפרטיים שמשמשים גם 'חברי בורסה' והם גובים עמלות נמוכות במיוחד אבל דורשים מינימום הפקדה (מדובר על סדר גודל של 20 עד 50 אלף שקל) אז אם אתם מחזיקים בתיק השקעות בדר גודל כזה או גבוה מזה תבדקו את העמלות בבתי ההשקעות הפרטיים.
מובן שאם אתם מחזיקים תיק השקעות של 500 אלף שקל ומעלה הרי שהמערכת הבנקאית הופכת להיות אטרקטיבית מאוד במונחי עמלות וכדאי לבדוק גם את זה.
בכל מקרה צריך לזכור שניהול תיק השקעות באמצעות המערכת הבנקאית מקרין באופן חיובי על מערכת היחסים שלכם עם הבנק וזה אומר שאם אתם זקוקים לאשראי/ הלוואה הרי שתיק ההשקעות שמנוהל בבנק יכול לשמש בטוחה הולמת ואם אתם מנהלים אותו בבית השקעות הרי שזה לא המצב.
יש הבדל גם בנושא הסליקה. כשהמסחר בני"ע מתנהל בבנק הרי שנושא הסליקה הופך להיות מעניין כי בזמן מכירה/ קניה חשבון הבנק שלכם מחויב באופן מידי בעוד בבית השקעות פרטי הרי שלאחר החיוב/ זיכוי אתם צריכים לעשות פעולה נוספת שלוקחת זמן (כ-4 ימים) עד שהכסף נכנס לחשבון.
בקיצור, אם חזות הכל עבורכם הוא נושא העמלות כדאי לכם לבחון את הנושא בית ההשקעות הפרטי. אם יש לכם שיקולים נוספים הרי שהבנק הוא חלופה ראויה למרות העמלות הגבוהות ביחס לבתי ההשקעות הפרטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה