השוק

פרשת סלייס: כספי העמיתים יוקפאו ל-14 יום, מה יעלה בגורלם?

השופט קיבל את רוב הסעדים שביקש המנהל המורשה אפי סנדרוב, אשר מונה על ידי רשות שוק ההון.  הליך התביעה הייצוגית נגד החברה ימשך במקביל ולא יוקפא. 80 מיליון שקל מכספי העמיתים נלקחו למימון משיכת כספים של אחרים: "נפלו פגמים מהותיים וחמורים בהתנהלות החברה"
מערכת ice |  1
חיסכון (צילום vecteezy)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הקפאת הניודים ומשיכות הכספים של חברת ניהול קופות הגמל סלייס גמל שהסתיימה אמש (חמישי) הוארכה בשלב זה ב-14 יום, ולא ב-90 יום כפי שביקש המנהל המורשה. "בקשה, שהוגדרה חדשנית ונטולת תקדים, שעניינה בסיוע לחברה המנהלת קופות גמל אשר סמכויות ההנהלה שלה הופקעו והועברו לידי מנהל מורשה, סיוע הנדרש בעיקר לטובת עמיתי קופות הגמל", ציין השופט אריאל צימרמן.
אף שהשופט נעתר לרוב הסעדים אותם ביקש המנהל המורשה אפי סנדרוב, ובהם הקפאת התחייבויות החברה ל-90 יום, בעניין הקפאת המשיכות והניודים הוא קיצר את התקופה. "עניין זה הוא הרגיש ביותר, בפרט ביחס לעמיתים הנסמכים על קופות הגמל והכספים שבהם. אך צו נדרש, שכן בלעדיו עלולה המבקשת ועמה העמיתים להיפגע ממשיכות, כל זאת ביחס לכספים שאין ודאות כי אמורים להיות משויכים למבקשים למושכם".
הוא הוסיף כי הצו ניתן בשלב זה ל-14 יום, אך הוסיף כי "יודגש מראש כי סביר שהצו יוארך". על פי הדיווח בדה מרקר, בסוף דצמבר מונה לחברת סלייס גמל המנהל המורשה סנדרוב, ועם המינוי הוקפאה אפשרות החוסכים לנייד ולפדות את כספיהם למשך עשרה ימים, יחד עם כל התחייבויות החברה. תקופת ההקפאה כבר הוארכה מספר פעמים מאז. כפי שפורט בבקשה שהגיש סנדרוב לבית המשפט, פרק הזמן שהתבקש, 90 יום, נחוץ לאור "ממצאים ראשונים, מהם עולה כי נפלו פגמים מהותיים וחמורים בהתנהלות החברה", בדגש לניהול קופות הגמל האישיות (IRA).
"כך, על פי הדין על חברה המנהלת קופות גמל בניהול אישי לפתוח לכל עמית חשבון נפרד אצל חבר בורסה בישראל... התברר כי החברה השתמשה בכספים של עמיתים מסוימים שהופקדו בקופות הגמל בניהול אישי שנועדו להעברה להשקעה בנכסים שונים עבור אותם עמיתים, כאמצעי תשלום לעמיתים אחרים של קופות גמל בניהול אישי אשר ביצעו משיכה או ניוד, וזאת לפני שכספי העמיתים המושכים התקבלו מן הקרנות בהן השקיעו ואשר מהם הייתה אמורה החברה לבצע את תשלומי המשיכות או הניוד. להערכת המנהל המורשה, בשלב זה מוערך הסכום שניידו או הפקידו העמיתים המשקיעים ואשר שימש לתשלום לעמיתים המושכים (במקום לביצוע ההשקעות שביקשו לבצע) על סך של כ-80 מיליון שקל".
 
"התברר כי עמיתי קופות גמל בניהול אישי ביצעו השקעה בקרנות חוץ, אשר לפי פרשנותה המשפטית של הרשות אינן מהוות אמצעי השקעה כשר בסוג קופות זה, וקיים גם חשד לאי תקינות בניהול הקרנות עצמן (הנושא בבדיקה). לפי הערכה ראשונית של המנהל המורשה, סך הכספים שהפקידו העמיתים לצורך השקעה בקרנות מסוג זה נכון ליום 5 בספטמבר עומד על לפחות 700 מיליון שקל". כפי שהוסיף המנהל המורשה בבקשה, "עד למועד זה לא התקבלו מאף לא אחת מאותן קרנות מסמכים המבססים את שווי השקעת העמיתים בקרנות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למשוך כסף מקופת פנסיה סלייס (ל"ת)
    אנסטסיה 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור