השוק

שוק העבודה בארה"ב עדיין חזק: תשואות האג"ח עולות

מספר דורשי דמי האבטלה השבועי ירד ב-16 אלף, הירידה החדה ביותר מאז שנת 2022; אתמול פורסם ספר הבז' בארה"ב שממנו עלה כי שוק העבודה התייצב בדצמבר, מה שמעורר תקווה כי לפד יש כרגע מרחב תמרון טוב יותר
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
נתוני המקרו שמתפרסמים ביומיים האחרונים בארה"ב מלמדים שכרגע המשקיעים בוול סטריט צופים חזרה לצמיחה גבוהה יחסית למה שצפו קודם לכן. ההערכות האלה מתבססות על הנתון המרכזי אליו מתייחס הפדרל ריזרב (אחרי האינפלציה ואינפלציית הליבה כמובן) והוא איתנותו של שוק העבודה.
כלל האצבע אומר שככל שהריבית גבוהה יותר היא מכבידה על הפעילות של הכלכלה הריאלית וכזו נכנסת לתוואי ירידה, או סוג של תוואי כזה, הרי שניתן לצפות להתעוררות כלכלית ומכאן ניתן לגזור תובנות על שוק האג"ח ושוק המניות.
אם כן, אתמול התפרסם ספר הבז', הספר שסוקר את ביצועי הכלכלה האמריקאית וממנו עלה כי מתחילים להתגלות סימנים ראשונים להתייצבות של שוק העבודה האמריקאי וזה באופן עקרוני התגלה כשהסוקרים מצאו שהפירמות ברחבי ארה"ב מתחילות להיות בררניות יותר כשמגיעים לעולמות של גיוס עובדים ונוסף על כך, בפירמות דיווחו על התייצבות שלא לומר לחצים כלפי מטה של השכר בארגונים שלהם.
הנתון הבא התפרסם היום וההוא מספר מבקשי דמי אבטלה השבועיים החדשים. כאן מדובר למעשה בנתון גס אבל ניתן ללמות ממנו משהו על עוצמת שוק העבודה וזה אומר שכשהמספר הזה נמוך הרי שפחות עובדים פוטרו השבוע ומכאן שלא באו לדרוש את הקצבה המגיעה להם. כשנתון הזה גבוה הוא מלמד על היחלשות של שוק העבודה.
אם כן, הנתון של היום מלמד על ירידה של 16 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה ביחס לנתון של השבוע הקודם וזו הירידה החדה ביותר שנרשמה מאז ספטמבר 2022.
המשקיעים בוול סטריט מעדיפים לפרש את הנתון הזה כחיובי וככזה שמתכתב עם נתוני ספר הבז' - התייצבות ברמות הגבוהות - ומכאן ניתן לראות את עליית תשואות האג"ח לרמה של 4.1% ואת שוק המניות מתקן היום ועולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה