השוק

דירוג מנהלי הכסף השנתי: זה מנהל ההשקעות הטוב ב-2023

דירוג מנהלי הכסף השנתי מתכתב עם הדירוגים החודשיים ולמעשה בשינויים מינוריים, מנהלי ההשקעות האגרסיביים שהיו חשופים לשוק המניות ובעיקר לשוק האמריקאי השיגו את התשואות הגבוהות ביותר ויש ספוילר - אל תתרשמו מתחתית הטבלה
ניצן כהן | 
בתי השקעות (צילום Magma Images, וידאו הד, פלאש 90)
שנת 2023 תיכנס להיסטוריה של מדינת ישראל כשנה טראומטית בה הכל קרס ובעיקר כל מה שחשבנו על עצמנו השתבש ויש לכך מחירים כלכליים שמתכתבים מצוין עם התשואות של מנהלי ההשקעות ונסביר.
שנת 2023 בניסיון הפיכה משטרית/ משפטית במסגרתה ניסתה הקואליציה לשנות את שיטת המשטר בישראל וזה גרם למשקיעים לצאת מהשקעות בשווקים המקומיים ולהתמקד יותר (הרבה יותר) בשוק האמריקאי שם הכלכלה המשיכה להתנהג בצורה תבונית, מה שאיפשר למוסדיים הישראלים לכלכל את צעדיהם בתבונה (כמה שאפשר).
במהלך השנה נראה היה שישראל הולכת ומידרדרת לכאוס ושוב, מנהלי ההשקעות זיהו הזדמנויות בישראל (בעיקר בשוק האג"ח) אבל המשיכו להטות כסף לשוק האמריקאי או נכון יותר, לשמור על משקלות גבוהים בשוק האמריקאי כחלק מתיק ההשקעות הכולל שלהם.
ואז בא המלחמה, כאן המשקיעים המוסדיים נכנסו אליה עם תיק השקעות מוטה חו"ל ברמה גבוהה אבל בהחלט היציאה של המשקיעים הזרים בישראל יצרה הזדמנויות בשוק האג"ח וכאן נמדדו המשקיעים המוסדיים עד כמה הם אגרסיביים ועד כמה הם מוכנים לקחת סיכונים (מחושבים).
באופן עקרוני ניתן לחלק את דירוג מנהלי הכסף לשני חלקים: מי שתפס את ראשות הטבלה היו מנהלי ההשקעות האגרסיביים יותר אבל יש כאן ספויילר, שימו לב לתחתית הטבלה שם תמצאו את מנהלי ההשקעות שעוברים תהליך מעניין ושונה, הם פועלים כבר תקופה ארוכה לייצב את התשואות בתיק ההשקעות שלהם ולייצר תשואה ריאלית גבוהה ככל הניתן עם סיכונים נמוכים ככל הניתן וזה חשוב כשאנחנו מדברים על מנהלי השקעות שמנהלים המון כסף.
אם ניכנס קצת יותר לעומקם של דברים הרי שנגלה שהמשקיעים הגדולים באמת, ובעיקר הכוונה היא לחברות הביטוח, העבירו לא מעט כסף להשקעות אלטרנטיביות (ביטוי מכובס להשקעות לא סחירות) וזה אומר שהם נכנסים למימון פרויקטים גדולים בריביות טובות וככה הם מנטרלים תנודתיות ומבטיחים תשואות סבירות מאוד לאורך שנים רבות יותר וזה למעשה מה שאנחנו מבקשים ממי שמנהל את כספי הפנסיה שלנו.
אם כן, אל תתרשמו יותר מידי מהמקומות הראשונים אלא כדאי לשים לב לטעמים השונים של מנהלי ההשקעות ולאופי ההשקעות שלהם לאורך זמן שבמונחי פנסיה אנחנו מדברים על עשרות שנים. וזה הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה