השוק

דיסקונט בתחזית קודרת: מה יעלה בגורל הריבית במשק?

הכלכלנית הראשית נירה שמיר גורסת כי למרות שמדד המחירים לצרכן רשם ירידה, נגיד בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה. מספר רב של סעיפים הפתיעו מטה, הבולט שבהם סעיף המזון ששמר על יציבות, לעומת צפי לעליה. "מעבר לאינפלציה, בנק ישראל בוחן את היציבות בשווקים הפיננסים ואת ההתנהלות הפיסקאלית"
מערכת ice |  1
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images, shutterstock)
מדד דצמבר ירד ב-0.1%, לעומת צפי לעליה של 0.1%. קצב האינפלציה השנתי האט מ-3.3% ל-3%, ואינפלציית הליבה האטה מ-2.9% ל-2.7%. נירה שמיר, כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט, מעריכה הערב (שני) כי על אף הנתונים שנרשמו במדד המחירים לצרכן, בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בהחלטה הקרובה.
מספר רב של סעיפים הפתיעו מטה, הבולט שבהם סעיף המזון ששמר על יציבות, לעומת צפי לעליה. בנוסף, נרשמה ירידה חדה במחירי הבראה ונופש בארץ. מנגד, סעיף הדיור דווקא הפתיע מעלה, ועלה ב-0.3%, לעומת צפי ליציבות. עם זאת, מדד שירותי דירות בבעלות הדיירים עלה בקצב שנתי של 3.1% לעומת 3.6% בנובמבר, כאשר עבור שוכרים חדשים חלה התמתנות מ-4.8% ל-4.4%. 
"על אף ההאטה באינפלציה, בנק ישראל לא צפוי, להערכתנו, להוריד ריבית בפברואר", הסבירה שמיר בסקירתה השבועית. "כזכור, מעבר לאינפלציה, בוחן בנק ישראל גם את היציבות בשווקים הפיננסיים, לרבות שוק המט"ח, שהרי לאחרונה, כידוע, השקל נחלש ולא מסיבות גלובליות, וכן את ההתנהלות הפיסקאלית". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל כתבה בישרה עליה
    מדד השקרנים 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני דורש לא אומר למדינה כל האגרות תפחיתו כמו במדד השיקרי שלכם. לא יתכן שהכל עולה ועולה ואתם מודדים בפחות. שום דבר כלום, כלום לא הוזל רק נהפך לבלתי סביר בעליל, ואצלכם חודשים רבים יורד ויורד. חופשה????? אל תשקרו כל שנה בחורף המחיר זול. דייייי להנדסססס דייייייייייי
    סגור