השוק

בלאקרוק טרפה את הקלפים: עסקת רכישה ב-12.5 מיליארד דולר

ענקית האחזקות צפויה לבלוע לתוכה את GIP, חברת תשתיות בעלת נכסים בהיקף של 150 מיליארד דולר. על רקע המהלך, הולכות וגוברות השמועות ביחס ליורשו של המנכ"ל והמייסד לארי פינק. חמישה מייסדים שותפים מהחברה הנרכשת יצטרפו לחברת האם, שבדוחותיה הכספיים רשמה זינוק של 8% ברווחיה
מערכת ice | 
כלכלת העולם (צילום shutterstock)
ענקית האחזקות בלאקרוק דיווחה כי תרכוש את חברת גלובל אינפרסטקשר פרטנרס (Global Infrastructure Partners), חברת תשתיות בעלת נכסים בהיקף של 150 מיליארד דולר, בתמורה ל-12.5 מיליארד דולר, כאשר 3 מיליארד דולר צפויים להיות משולמים במזומן והיתר במניות בלאקרוק.
לחברת GIP אחזקות בחברות במגוון רכב של תחומים ברחבי העולם: מייצוא גז טבעי נוזלי בארה"ב ועד לטיפול במי קולחין בצרפת. בנוסף, בבעלות החברה שדות תעופה באנגליה ובאוסטרליה. ניכר כי הביקוש ההולך וגובר לשדרוג של תשתיות קיימות וטריליוני הדולרים שנחוצים בשביל לעבור מאנרגיה עתירת פחמן לאנרגיה נקיה, הפכה את תחום התשתיות לאטרקטיבי יותר בקרב מנהלי ההשקעות.

על רקע עסקת הרכישה המשמעותית, הולכות וגוברות השמועות ביחס ליורשו של לארי פינק, מנכ"ל ומייסד החברה. פינק הקים את החברה ב-1988 והוא מכהן כמנכ"ל מאז. סמנכ"ל המוצר הנוכחי של החברה, סלים רג'מי, יעזוב ובמקומו ימונה סטפן כהן. זאת ועוד, בלאקרוק מפצלת את הפעילות הבינלאומית שלה, כאשר רייצ'ל לורד תוביל את זרוע הפעילות שאחראית על אירופה, המזה"ת, הודו ואסיה.
 

בנוסף, 5 מייסדים שותפים מ-GIP, החברה הנרכשת, יצטרפו לדירקטוריון של בלאקרוק. כהן, לורד, וגם חלק מהדירקטורים החדשים, נחשבים למועמדים מובילים לרשת את מרומו של פינק, שבגיל 71 עדיין לא החליט על יורש. בדו"חות הכספיים בלאקרוק דיווחה על רווח למנייה של 9.66 דולר ועל הכנסות של 4.63 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, בהתאם לצפי האנליסטים בשורה העליונה ומעל הצפי לשורה התחתונה שהיה לרווח למנייה של 8.84 דולר.
 
רווחיה של החברה גם זינקו ב-8% לעומת הרבעון המקביל בהם הסתכמו ב-8.93 דולר למנייה. סך הנכסים המנוהלים הסתכם במעל ל-10 טריליון דולר, כאשר האנליסטים ציפו לנכסים מנוהלים בהיקף של 9.8 טריליון דולר. בנוסף, בעוד מנהלי השקעות רבים העידו השנה על משיכות של כספים על ידי הלקוחות, בלאקרוק דיווחה שהלקוחות הזרימו לאורך השנה החולפת 186 מיליארד דולר לקרנות הסל של iShares שבבעלותה, כאשר היא גם פתחה 19 קרנות חדשות במהלך השנה, שאחת מהן היא קרן סל ביטקוין.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה