השוק

בדרך לקריסה? הממשלה תקצץ 25% מתקציב משרד התרבות והספורט

בצל ההתמודדות עם הגירעון המאמיר בשל המלחמה בעזה, משרד האוצר מתכוון להפחית סכום העומד על כ-500 מיליון שקל מהקצאת המדינה לתחומי האמנות ולספורטאים. נוסף על כך, התוכנית היא לקצץ 25 מיליון שקל מתקציב מימון הספריות הציבוריות ולשנות את חוק הספריות
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
על רקע גל קיצוצי הענק בתקציבי משרדי הממשלה בעקבות המלחמה, בניסיון להתמודד עם הגירעון המאמיר, משרד האוצר מתכוון לקצץ סכום ענק של כ-25% מתקציב משרד התרבות והספורט, כ-500 מיליון שקל. אמש (חמישי) שר התרבות והספורט מיקי זוהר אישר את הפרטים לתקשורת.
"במסגרת הקיצוץ הרוחבי של כלל משרדי הממשלה, משרד התרבות והספורט קיבל לידיו את טיוטת המסמך ממשרד האוצר", מסרו במשרד התרבות והספורט לוואלה! תרבות. "בימים אלו פועל השר מיקי זוהר יחד עם גורמי המקצוע במשרד מול אנשי האוצר כדי למנוע קריסה של עולם התרבות וענפי הספורט בישראל". כאשר עדיין לא ידוע אילו תכניות, פרוייקטים וענפים יקוצצו במשרד התרבות והספורט.
הצעד נובע מתכנית הקיצוצים הנרחבת שמוביל האוצר על רקע עדכון תקציב 2024 ומלחמת עזה. ביום ראשון ייערכו הדיון וההצבעה בממשלה על תקציב המדינה המתוקן. בנוסף לקיצוץ 500 מיליון שקל, בכוונת משרד האוצר לקצץ גם 25 מיליון שקל מתקציב מימון הספריות הציבוריות ולשנות את חוק הספריות. בעקבות כוונה זו פורסם אתמול גילוי דעת מטעם מחאת הסופרות והסופרים בישראל, עליו חתומים בין השאר דוד גרוסמן, צרויה שלו, אשכול נבו, סמי מיכאל ורוני סומק ועוד.
 
אחת הפגיעות הצפויות בתקציב משרד התרבות, שהיתה אמורה לצאת לפועל החודש, היא בתכניתו של השר זוהר לסבסד ב-50% את שכר הלימוד של סטודנטים וסטודנטיות בשורת מוסדות לימוד במקצועות האמנות והמשחק, הנתמכים על ידי משרד התרבות. ההשקעה הצפויה הייתה אמורה להיות של 26 מיליוני שקלים בשנה אקדמית. מפורום מוסדות התרבות והאומנות נמסר בתגובה: "הפורום מאמין שכפי שהשר נלחם על הסיוע שמנע את קריסת הגופים, הוא ילחם כדי לשמור על העשייה והיצירה התרבותית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה