השוק

בתי החולים יספגו פגיעה משמעותית? "שיתוק מוחלט של פעילות המשרד"

ארגון הרוקחות מזהיר, ומנכ"ל משרד הבריאות מתריע: על רקע אישור תקציב המדינה לשנת 2024 שצפוי לכלול קיצוץ של 300 מיליון ממערכת הבריאות, גובר החשש כי בתי החולים צפויים לספוג פגיעה משמעותית. "אנו מציעים שיימצאו מקורות אחרים, שאינם מצילים חיי אדם על בסיס יום-יומי" 
מערכת ice | 
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
ארגון הרוקחות בישראל מזהיר הערב (חמישי) מפגיעה אפשרית בתקציב משרד הבריאות במסגרת תקציב המדינה לשנת 2024, שההצבעה עליו צפויה ביום ראשון הקרוב. הכוונה לקצץ 300 מיליון שקל מתקציב משרד הבריאות בעקבות תוכנית משרד האוצר לקיצוץ רוחבי בהיקף של 5% מתקציבי המשרדים, עוררה תגובות חריפות במערכת הציבורית. 
ברקע הדיווחים האחרונים על הקיצוץ המשמעותי בתקציב משרד הבריאות בסך כ-300 מיליון שקלים, נמסר מארגון הרוקחות בישראל כי "בעת הנוכחית, בה המערכת הרפואית כולה נאלצת להתמודד עם אתגרי מלחמת חרבות ברזל, לרבות הפגיעה באזרחי המדינה, אין זה הזמן לקיצוץ  בתקציב מערכת הבריאות, מערכת המצילה חיי אדם באופן יום-יומי".
"לא ייתכן שהמטופלים ומערכת הבריאות, המשוועים בעת הזו לתקציבים נוספים, ייפגעו כעת אף יותר בשל הקיצוץ הצפוי בתקציב משרד הבריאות. אנו מציעים שיימצאו מקורות אחרים, שאינם מצילים חיי אדם על בסיס יום-יומי", קבע הארגון. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, ציין כי משמעות הדבר היא "שיתוק מוחלט של פעילות המשרד" והוסיף "זה קיצוץ מתקציב המשרד בזמנים הכי קשים".
 
בכיר במשרד הבריאות אמר כי משמעות הגזירות היא "סגירה בפועל של המשרד". תקציב המדינה לשנת 2024 יכלול קיצוץ של 150 מיליון שקלים במטה משרד הבריאות וקיצוץ משמעותי בהיקף דומה שעלול לפגוע בטיפולים ובתרופות לאזרחים במסגרת העודפים של סל התרופות. לקראת אישור התקציב המעודכן לשנת 2024, במשרד הבריאות נערכים לפגיעה בשורת תוכניות שאמורות היו לצאת לפועל ויוקפאו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה