השוק

סערת התמיכה בישראל: מי החברות שנקלעו בין הפטיש לסדן?

מנכ"ל רשת מקדונלד'ס, כריס קמפינסקי, הודה כי החברה סופגת "הפסדים משמעותיים" בשל הפצה של מידע מוטעה בנוגע לחברה, ביחס לתמיכתה בישראל. הרשת אף תבעה את ארגון ה-BDS. כמו מקדונלדס וסטארבאקס, אילו עוד חברות נקלעו לסערת המלחמה?
מערכת ice |  1
חרם על זארה (צילום Magma Images, shutterstock)
לאחר סטארבאקס, גם רשת מקדונלד'ס טוענת כי היא חווה פגיעה "משמעותית" בהכנסותיה עקב חרם שמנהלים צרכנים כנגדה במזרח התיכון, וזאת בשל תמיכתם (לכאורה) בישראל. חברות אלו מצטרפות למגוון מותגים שכבר סובלים מחרם צרכנים פרו פלסטיניים, כדוגמת זארה או קוקה קולה.
בפוסט שהעלתה מנכ"ל מקדונלד'ס, כריס קמפינסקי, לרשת העסקים לינקדאין, הוא מודה בקיום של הנזק ומציין כי הסיבה לכך היא "הפצת מידע מוטעה" - ויוצא נגד האחראיים על כך. "מספר שווקים במזרח התיכון ובמקומות נוספים חווים פגיעה משמעותית בהכנסות עקב המלחמה, והדבר משפיע גם על רשת מקדונלד'ס ", כתב קמפינסקי. "זה דבר מעציב שמקורו בחטא. בכל מדינה או מקום בו אנו פועלים, כולל מדינות מוסלמיות, החברה מיוצגת בגאווה על ידי זכיינים מקומיים".
מקדונלד'ס ניסתה שלא להתערב באירועי מלחמת 'חרבות ברזל', וכמובן שלא "לבחור צד" בסכסוך. למרות זאת, בשל העובדה כי החברה חילקה ארוחות חינם לכוחות הביטחון הישראליים – היא ספגה אש. הדבר הסתכם בחרם צרכנים נגד המותג, בעיקר במדינות מוסלמיות כמו מלזיה, פקיסטן, ירדן וכו'.
כמו כן, לאחרונה הארגון אשר מתמחה בחרם על ישראל, ה-BDS, נתבע על ידי מקדונלד'ס מלזיה ב-1.3 מיליון דולר, משום שנטען כי הוא מפיץ שקרים אשר גורמים לחברה להפסדים משמעותיים במיוחד.
מאז פרוץ המלחמה אנו עדים להתבטאויות שונות של מנכ"לים מובילים בעולם בנוגע למלחמה של ישראל בחמאס. כל גינוי או חוסר נקיטת עמדה - סופה בביקורת קשה מפני אחד הצדדים. חברת מקדונלד'ס האמריקנית מנסה להמשיך ולהישאר רלוונטית גם בשוק המזרח תיכוני, אך נראה כי היא לעיתים מתקשה לעשות זאת, עקב דעות מנוגדות לעולם המערבי אותו היא מייצגת. 
כזכור, זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, תומכים פרו-פלסטינים הכריזו כי יחרימו גם את רשת האופנה הבינלאומית זארה. לאחר ששיתפה ברשתות החברתיות את הקמפיין החדש שלה, כמה מהגולשים המזוהים עם תמיכתם בעזה התרעמו על הקו האופנתי. לדבריהם, זארה לקחה השראה מ"רצח העם שישראל מבצעת ברצועת עזה", כך על פי תמונות הקמפיין. 
בנוסף, גם חברת קוקה קולה סובלת מחרם צרכנים מסיבות זהות. סברינה קרפנטר, פרזנטורית המותג, העלתה תמונה מקמפיין  בה היא יושבת לצד סנטה קלאוס  כשפחית של המשקה האהוב בידה, אך למרבה הצער הדוגמנית ספגה ביקורות ותגובות מגולשים פרו פלסטיניים זועמים. כמו כן, בפרלמנט הטורקי ובמדינות נוספות כבר הודיעו כי הם לא יסכימו למכור את מוצרי קוקה קולה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחחחחחחח
    james 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הם כולם מצליחים לפרפר את כולנו ..... המניה תעשה תיקון עכשיו המנכל יקנה עוד קצת מניות ואחרי כן כולם ישכחו ויהיה תיקו ן לכיוון ה 330 השנה :)
    סגור