השוק

ביקושי ענק בהנפקת מקורות: יותר מ-2 מיליארד שקל הוזרמו לחברה

שנת 2024 נפתחה עם גל הנפקות משמעותי כאשר את השיא רשמה הלילה חברת מקורות, כשיותר מ-2 מיליארד שקל הוזרמו להנפקה; מקורות אגב, לקחה חלק גדול מהכסף; את ההנפקה הובילו חברות החיתום IBI ודיסקונט קפיטל
ניצן כהן | 
עמית לנג מנכ''ל מקורות (צילום מקורות, יוטיוב/ מקורות, vecteezy, freepik)
שנת 2024 נפתחה עם מבול הנפקות כשברור לכל שהשנה עומדת להיות שנה בה הממשלה עומדת "לשתות" כמעט את כל הכסף מהשוק ומכאן הפירמות ממהרות לקחת את עודפי המזומנים של המוסדיים כדי לפתח את העסקים שלהן.
את הרף הגבוה (מאוד) הציבה הלילה חברת מקורות שהרחיבה את סדרה 11. במסגרת השלב המוסדי, זכתה החברה לביקושים גבוהים בסך של כ-2.1 מיליארד שקל – פי 2.8 מסכום הגיוס המתוכנן, מתוכם גייסה החברה כ-1.27 מיליארד שקל, בכפוף לאישור חברת הדירוג.
במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים אגרות חוב צמודות מדד, במח"מ של כ-12.4 שנים, אשר פירעון הקרן שלהן יבוצע בתשלומים שווים (למעט האחרון) עד שנת 2053. אגרות החוב מדורגות על ידי חברת הדירוג מעלות S&P  בדירוג AAA באופק יציב.
עמית לנג, מנכ"ל מקורות: "הגיוס יאפשר לחברת מקורות להמשיך את תכנית ההשקעות האינטנסיבית לפיתוח משק המים הנדרש במיוחד בימים אלו, הכולל בין היתר את הרחבת התשתיות לחקלאות ביישובי הדרום ועוטף הרצועה, זאת תוך שמירה על האיתנות הפיננסית של החברה".
יצחק אהרונוביץ, יו"ר דירקטוריון: "גיוס החוב מהווה הבעת אמון של ציבור המשקיעים בחברה. מקורות תמשיך לפתח את משק המים לטובת צרכי המשק וכלל הצרכנים"
ההנפקה בוצעה בהובלת יוסי כהן, סמנכ"ל הכספים של מקורות, ולינה לוי דרגוצקי, מנהלת יחידת הגזברות. כמו כן, לידר הנפקות בע"מ הובילו את ההנפקה ולצידם קונסורציום החתמים – אי.בי.אי חיתום והנפקות, דיסקונט קפיטל חיתום וברק קפיטל חיתום. את ההנפקה ליוותה עו"ד חנה זיכל, יועמ"ש מקורות , עו"ד אסתר קורן, עו"ד יפעת שפטל, עו"ד דוד אולשטיין ועו"ד עפרי הלוי ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן.
בנובמבר האחרון דיווחה מקורות על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, עלייה ב-EBITDA והמשך יישום תכנית ההשקעות בסך של כ-1.2 מיליארד שקל במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, וזאת בהתאם לתכנית ההשקעות התלת-שנתית להקמה והפעלה של מתקני מים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל השקעות בכל שנה.
ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-11.5% לכ-1.46 מיליארד שקל;  ה-EBITDA ברבעון עלה בכ-10.2% לכ-290 מיליון שקל והרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-57 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים ותיק ניירות ערך סחירים בסכום כולל של כ-2.1 מיליארד שקל. יחס ההון העצמי מסך המאזן עמד על כ-23% ויחס ההון העצמי לרכוש קבוע, נטו עמד על כ-30%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה