השוק

פסגות על הורדת הריבית: "בבנק ישראל השתכנעו שהאינפלציה מאחורינו"

בעקבות הצהרת נגיד בנק ישראל, על הפחתת הריבית ב-0.25%, אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של "פסגות", הביע ספק ביעילות ההחלטה: "בתקופה כזו בנק מרכזי יעדיף בדרך כלל להמתין ולבחון כיצד הדברים מתפתחים"
מערכת ice | 
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
על רקע החלטת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, על הורדת הריבית ב-0.25%, פעולה שצפויה להיטיב עם אזרחי ישראל שמתמודדים עם השלכות המלחמה הנוכחית, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות "פסגות" הדגיש: "מאותת על מידת האמונה של בנק ישראל בכך שהאינפלציה שעדיין נמצאת מעל הטווח העליון של היעד".
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות "פסגות", ציין כי הצהרתו של נגיד בנק ישראל שאירעה היום (שני), שכללה הודעה בדבר הורדת הריבית ב-0.25%, מעידה על האמונה כי האינפלציה אינה מהווה נטל על המדינה.
"ההחלטה של בנק ישראל להוריד את הריבית מאותת על מידת האמונה של בנק ישראל בכך שהאינפלציה שעדיין נמצאת מעל הטווח העליון של היעד אכן בדרך למרכזו במהלך החודשים הקרובים", סיכם גרינפלד.
למרות העובדה כי היערכות בנק ישראל נעשית באופן מודע, גרינפלד ציין כי ההחלטה על הורדת הריבית נמהרת ופזיזה מדי: "עולה השאלה מדוע למהר ולהפחית את הריבית כבר עכשיו? אמנם המלחמה גרמה להאטה במשק, אבל עיקר ההאטה אינה בצד הביקוש שכן לפי נתוני בנק ישראל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי כבר חזר לרמתו ערב המלחמה".

מלבד זאת, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות "פסגות" ממשיך להביע את התנגדותו של החלטת נגיד בנק ישראל וטוען כי הורדת הריבית לא תטיב עם ענף התיירות ולא תגדיל את כוח האדם שנפגע בשל היעדר הפועלים הזרים.
"אנו עדיין בתקופת מלחמה שמייצרת אי ודאות גבוהה לגבי המגמות הכלכליות ובתקופה כזו בנק מרכזי יעדיף בדרך כלל להמתין ולבחון כיצד הדברים מתפתחים", ציין גרינפלד.
מלבד זאת, אמר גרינפלד: "אם בבנק ישראל החליטו שאפשר להתחיל להוריד ריבית, על אף שמצב המשק לא כזה שהופך החלטה כזו להכרחית, ניתן ללמוד מכך בעיקר שבעיני הבנק האינפלציה בדרך חזרה למרכז היעד בוודאות גבוהה מאוד".
לצד הביקורת הרבה, גרינפלד מצהיר: "מצבו של הצרכן צפוי להשתפר מכיוון שהעלות החודשית של הלוואות כמו משכנתא או הלוואות לרכב תלך ותרד, מה שיותיר יותר כסף בכיס של משקי הבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה