השוק

בכירי שוק ההון מסמנים את הכיוון של הדולר ב-2024

מנהלי ההשקעות והמשקיעים הכשירים הגדולים השתתפו בסקר שערך בית ההשקעות לידר שוקי ההון ואחד הדברים שנמדדו בו היה הנחות העבודה שלהם בנוגע לשער החליפין של הדולר שעבר השנה תהפוכות משמעותיות
ניצן כהן |  5
2024 (צילום shutterstock, דובר צהל)
לקראת סוף השנה ותחילת השנה החדשה -2024 ערך בית ההשקעות לידר שוקי הון סקר בקרב המשקיעים המוסדיים והכשירים הגדולים. אחד הדברים שנמדדו בסקר הזה היה הנחות העבודה שלהם בנוגע לשער החליפין של הדולר שנזכיר עבר השנה תהפוכות לא קטנות.
לשער החליפין של הדולר יש משמעות רבה על הכלכלה הישראלית שהיא מוטת יבוא וזה אומר שכשהדולר מתחזק, המחירים עולים ומכאן אינפלציה עולה ולהפך. נזכיר שחלקה הראשון של 2023 הייתה זו המהפכה המשפטית שהבריחה משקיעים זרים ומקומיים מישראל וגרמה לדולר לעלות לשערים גבוהים מאוד. כשהחלה המלחמה הדולר כבר נסק לאזור חיוג 4 שקלים ואז בנק ישראל התערב.
החשש של בנק ישראל מהתנפלות על הדולר בגלל המלחמה ומכאן ממצוקת נזילות דולרית בישראל  הוא השקי תוכנית  למכירת דולרים בהיקף של 30 מיליארד דולר. בנק ישראל כמעט לא מכר דולרים בסופו של יום בעיקר בשל המוניטין הטוב שלו בשוק ובשל מסרים שעברו לשוק ההון שלא תיווצר מצוקת נזילות, גם אם במחירים גבוהים וזה כבר היה משמעותי עוד יותר.
מאז נכנס בנק ישראל למשחק (למרות שהוא מכר מעט מאוד דולרים ביחס לתוכנית) חזר הדולר להיסחר מול השקל על פי עקרונות כלכליים (פחות או יותר) וזה אומר שבשורה התחתונה, הוא חזר (נכון להיום) לנוע סביב ה-3.6 שקל, פחות או יותר נורמלי בהתחשב בנסיבות.
החשיבות של הנחות העובדה בקרב המוסדיים והכשירים הגדולים ביחס לדולר נעוצה בזה שאם הם חושבים שהדולר יעלה עד לסוף השנה, הם יקנו עכשיו גם דולרים ובעצמם יביאו להתחזקות של הדולר. המהלך הזה נכון גם להערכה בכיוון השני ובשורה התחתונה, הם מעריכים. לפחות על פי הסקר של לידר שוקי הון, שהדולר יתייצב ברמות האלה, ואלה כבר חדשות טובות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נו, לא כתבתם מה דעתם על הדולר! האם יעלה? (ל"ת)
    דוד 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שטויות
    נכון 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא יודעים.........
    סגור
  • 3.
    מאמר של גורביץ
    רונן 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפני כחודש פרסם גורביץ מאמר וחזה כי הדולר שהיה אז 3.8 יעלה מחדש לכיוון 4.0 . בפועל קרה ההפך . לכן לקחת בזהירות רבה את כל " המומחים "
    סגור
  • 2.
    כלומר, זה לא שוק חופשי, נקודה. (ל"ת)
    דן 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    משהו הצליח להבין בכלל מה כתבו כאן?!
    חידה 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אמרו הרבה מילים בדיעבד
    סגור