השוק

המשק חוזר לשגרה? לא אם תשאלו בעלי עסקים בצפון

על אף שבאזור הדרום מתחילים להרגיש את החזרה לשגרה, עם הירידה בכמות השיגורים מעזה וכוח צה"ל ענק שמבצע לחימה בתוך הרצועה, במחוז הצפון חשים היטב את אי הוודאות והחשש ממלחמה בעצימות גבוהה עם חיזבאללה
מערכת ice | 
עסקים בהרצליה (צילום עיריית הרצליה)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביצעה מחקר אודות העסקים שנפגעו מפרוץ ובמהלך מלחמת חרבות ברזל. במחקר בדקה הלשכה את כמות העסקים המושבתים בתחילת המלחמה, לעומת כמות העסקים המושבתים היום, מעל ל-80 ימים מאז היא פרצה.
על פי המחקר כיום ישנם כמות של 10% מכלל העסקים במחוז הדרום, שנמצאים במצב של העסקה מינימלית של עובדים ונחשב כמושבת. זאת לעומת כ-60% בימים הראשונים של המלחמה. בצפון המצב מעט שונה, מאחר וכמות העסקים שנחשבים כמושבתים במחוז זה, נותרה בהינה.
המשק הישראלי ניצב בתחילת הלחימה מול בעיה שכמוה לא ידע, עם גיוס המילואים הרחב ביותר שידעה מדינת ישראל, האומר שישנם מאות אלפי מגויסים שכרגע חסרים בשוק העבודה, בנוסף לעשרות אלפי עובדים זרים שברחו חזרה למדינותיהם, לאחר הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר, שגבה את חייהם של עשרות עובדים כאלו, שרק רצו לעבוד בישראל.
המשק, כמו הבורסה, חוזר מעט לימים שלפני המלחמה, אך אסור לשכוח כי במזרח התיכון של 2023, הדברים יכולים להסלים מהר מאד ולהפוך את הקערה על פיה ולהביא לפגיעה קשה בהרבה, מזו שראינו עד כה במלחמת חרבות ברזל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה