השוק

נגיד בנק ישראל לשעבר מודאג: "אין דבר כזה לתת לכולם"

נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' יעקב פרנקל בראיון תוקפני: "אנחנו במצב חירום, כלכלי וחברתי. עסקים לא יכולים להתנהל כרגיל, צריך אתחול מחדש ויש לסגור משרדים לא הכרחיים, צריכים לשנות את התקציבים הקואליציוניים צריכים להתעשת. צריכים להבין, אם מסתכלים רק על מחר, אז אפשר להתעלם מהעתיד"
מערכת ice |  1
יעקב פרנקל (צילום מרים אלסטר פלאש90)

פרופסור יעקב פרנקל נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל בכלכלה, דיבר הערב (ראשון) בראיון נוקב לקרן מרציאנו בחדשות 12, על המצב הכלכלי של המדינה במלחמה והאם הוא באמת גרוע כמו שזה נראה לאור המצב שנוצר.

פרנקל הסביר: "קראת לזה בור עמוק וזה אנדרסטייטמנט, זה בור עצום ענק, כי אנחנו מתחילים בתנאי פתיחה מאוד לא נוחים, החוב יותר גדול משחשבנו והגירעון גדול יותר, מגזרים לא מתפקדים ואנשים לא עובדים. זו המלחמה הכי ארוכה שהייתה לנו, הקורונה נפתרה למשל כי היה חיסון. אני לא אכנס למגרש הצבאי, בצד הכלכלי אין שום דרך להגיע על ידי עיגול פינות".
 



כמו כן הסביר: "צריך לאתחל. רוצים לטפל בגירעון וזה לא מספר של רואה חשבון. השווקים לא יבינו את זה, כלכלה זה תיעדוף ובחירה, זה לא מה כן, זה מה לא. אותו גירעון יתקבל בצורה חמורה אם יסתבר שאנחנו מאמצים מדיניות שלא מטפלת בו. הדבר הכי חשוב, התקציב צריך להיות של צמיחה".
 



עוד הוא אמר: "אנחנו במצב חירום, כלכלי וחברתי. עסקים לא יכולים להתנהל כרגיל, צריך אתחול מחדש ויש לסגור משרדים לא הכרחיים, צריכים לשנות את התקציבים הקואליציוניים צריכים להתעשת. צריכים להבין, אם מסתכלים רק על מחר, אז אפשר להתעלם מהעתיד. הבוקר של למחרת כבר איתנו וזו לא פילוסופיה. אני דואג אם המדינה הזו יכולה להתמיד ולהתקיים, כי אני לא רוצה לקרוא 'זאב זאב', אין לי שום סימפטיה לפוליטקאים שלא יכולים לעשות דברים, שיזוזו הצידה".


לסיום הוא טען: "חייבים תקציב צמיחה, כולם צריכים להשתתף ביצרנות, שנשים לא יהיו חלק אינטגרלי, בזבזנו את התדמית בחוץ, אנחנו לא יכולים לחיות מהיד לפה ולצפות שיגישו לנו קרש הצלה. מה שחשוב להבין זה שמי שיוצר את הכלכלה זה המגזר העסקי, אל תטיל מסים עליו כי הוא ייצר את התוצר ויקטין את האבטלה. מערכת המיסוי מסובכת, אבל אין דבר כזה לתת לכולם ולפתוח את הברז כי הכל זה סדר עדיפויות"

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיוני שיש רמטכ"לים לשעהר שמקבלים 70 אלף שקל פנסיה
    דניאל 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש המון שומנים. תתחילו למסות פנסיות תקציביות.
    סגור