השוק

בנק מזרחי בעסקת ענק: ירכוש מניות גלעם תמורת 60 מיליון שקל

קרן פימי הודיעה על מכירת 45% מקבוצת גלעם העוסקת בתחום המזון והפודטק לגופים מוסדיים תמורת 360 מיליון שקל, על פי שווי של 700 מיליון שקל. כספים אלה מיועדים למימון הקמת מפעלים חדשים במסגרת צמיחה מהירה של חטיבת הפודטק
מערכת ice | 
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, מערכת אייס)
קרן פימי מוכרת כ-45% מגלעם, קבוצה תעשייתית גלובלית בתחום המזון והפודטק, לגופים מוסדיים תמורת כ-360 מיליון שקל, על פי שווי חברה של כ 700 מיליון שקל. כספי ההשקעה לתוך החברה מיועדים למימון הקמת מפעלים חדשים במסגרת צמיחה מהירה של חטיבת הפודטק של גלעם.
בכלכליסט פורסם כי בנק מזרחי יצטרף להשקעה בגלעם, לאחר שגם חברות הביטוח הראל ועמיתים הצטרפו לקבוצה הרוכשת.
פימי רכשה את הפעילות בגלעם בשנת  2017 וביצעה בה תהליכי השבחה משמעותיים. השווי שנקבע בעסקה משקף לפימי תשואה של פי 3 על ההשקעה עד כה. לאחר עסקה זו פימי תמשיך להיות בעלת השליטה ותחזיק כ- 53% מהחברה.
גלעם הינה חברה צומחת לשווקים גלובליים והעסקה מהווה הבעת אמון בתעשיית הפודטק הישראלית ובחברת גלעם בתקופה מאתגרת למשק בישראל. פימי תמשיך להוביל מהלכים אסטרטגיים שישיאו צמיחה לחברה גם בעתיד.
כאמור, כספי ההשקעה לתוך החברה מיועדים למימון הקמת מפעלים חדשים במסגרת צמיחה מהירה של חטיבת הפודטק, של גלעם. המפעלים החדשים מתוכננים לייצר סיבים פריביוטיים וסוכרים נדירים המיועדים לייצוא.
עיקר הצמיחה והרווח של גלעם נובעים מהקמת חטיבת הפודטק, הצומחת במהירות, ולהגדלת שווקי היצוא. הקמת חטיבת הפודטק היא חלק משינוי אסטרטגי שהובילה הנהלת החברה לתחומים בעלי ערך מוסף גבוה ופיתוח פתרונות, מבוססי טכנולוגיה לשווקים גלובליים. כיום פועלת החברה במעל ל- 50 מדינות. את העסקה הובילה לידר חיתום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה