השוק

עסקת ישראכרט-הראל שוב בסכנה: רשות התחרות חוששת ממיזוג החברות

רשות התחרות מערימה קשיים על עסקה לשליטתה של הראל על ידי חברת האשראי ישראכרט, זאת לאחר שהוענק לעסקה אישור מבנק ישראל. לטענת הרשות, המיזוג מעלה חשש משמעותי לפגיעה בתחרות בתחום ביטוחי הבריאות עקב שילוב של מידע בידי שתי החברות
מערכת ice | 
יאיר המבורגר יור קבוצת הראל (צילום גבע טלמור)
רשות התחרות מערימה קשיים בכל הנוגע לשליטתה של חברת הביטוח הראל בישראכרט. לפי דיווח הבוקר (שלישי) ב"כלכליסט", חברת כרטיסי האשראי הודיעה כי קיבלה מכתב מרשות התחרות בו זומנה לשימוע בעקבות אפשרות המיזוג. ברשות התחרות חוששים לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוחי הבריאות עקב שילוב מידע הנמצא בידי שתי החברות.
כזכור, רק לפני יומיים בנק ישראל החליט להעניק אישור לחברת ההשקעות "הראל" בנוגע לשליטת חברת "ישראכרט". האישור הרשמי לעסקה עתיד להגיע עד סוף השנה הנוכחית, ויינתן על ידי רשות התחרות. בעקבות כך, החליטו הראל וישראכרט על הארכת מועד השלמת העסקה, כדי להמתין לאישור המיוחל.
במסגרת העסקה, "ישראכרט", נרכשה על ידי חברת ההשקעות "הראל" בסך של 3.3 מיליארד שקל. על פי דיווחים, השווי של חברת כרטיסי האשראי נחתך בכמיליארד שקל לעומת המשתקף בעסקה.
על רקע העסקה, שלח יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל, מכתב לעובדי החברה ובו הוא כתב: "אנו מאמינים בפוטנציאל העסקי המשמעותי הקיים בישראכרט ובכך שהעסקה צפויה להערכתנו לייצר להראל תשואה נאה לאורך זמן על ההון העצמי, ותגוון את עסקי הראל באמצעות כניסה לתחום פעילות משמעותי נוסף שצפוי להוות מנוע צמיחה משמעותי בעבור החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה