השוק

הבהלה לזהב: עלייה ניכרת במחירים, תעריף שיא לאונקיה - 2,104 דולר

מדובר בזינוק של 0.7% מיום שישי האחרון, כאשר המגמה החיובית החלה לאחר פרוץ המלחמה בין ישראל לעזה. הסיבה: המשקיעים מפנים מזומנים לשוק המתכת היקרה - שנחשב למקלט בטוח. בכיר בבנק הסינגפורי UOB: "התחזית לנסיגה בריבית הפד מספקת דחיפה חיובית"
מערכת ice | 
חנות זהב בדובאי (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
שבוע המסחר נפתח הבוקר (שני) בבורסות ברחבי העולם, כאשר מחיר הזהב ממשיך לעקוב אחר מגמת העלייה המשמעותית של התקופה. לאחר שביום שישי עלה לרמת שיא של 2,089 דולר לאונקיה, הוא מזנק ב-0.7% לעלות של 2,104 דולר לאונקיה, כאשר במהלך היום הספיק לרשום נתון של ל-2,110.8 דולר. המגמה החיובית בשוק הזהב החלה לאחר שפרצה המערכה של ישראל מול החמאס.
המלחמה בעזה הובילה לעלייה בביקושים לזהב, שנחשב למקלט בטוח. הסלמה ביטחונית נוספת, בפרט בגזרת הצפון, עלולה להגדיל את הרכישות של המתכת. "יש ביקוש חזק מהשוק", מעריכים אנליסטים ב-ANZ בנקינג. "הן מבנקים מרכזיים והן מצרכנים בהודו ובסין". הסיבה לכך היא שאז החלו המשקיעים להפנות מזומנים לכיוון השוק, בעוד ההבנה כי פתרון דיפלומטי הולך ומתרחק. 
לאורך כל החודש האחרון התנועה לעבר הזהב התחזקה, על רקע הציפייה הגוברת להורדת ריבית מוקדמת יותר של הבנק הפדרלי של ארצות הברית, סביב הרבעון הראשון של 2024. "התחזית לנסיגה גם בדולר וגם בריבית הפד לאורך 2024 מספקת דחיפה חיובית לזהב", אמר ראש חטיבת מחקר הכלכלה והשווקים בבנק הסינגפורי UOB הנג קון האו, לסוכנות הידיעות CNBC.
בנק United Overseas Bank הוא הבנק השלישי בגודלו בדרום מזרח אסיה בסך הנכסים. הבנק מפעיל 68 סניפים בסינגפור ורשת של יותר מ-500 משרדים ב-19 מדינות וטריטוריות באסיה פסיפיק, מערב אירופה וצפון אמריקה.  בתוך כך, נרשמה מגמה מעורבת בשוקי אסיה. נכון להבוקר, מדד ניקיי יורד ב-0.7%, האנג סנג יורד ב-0.6%, שנגחאי יציב וקוספי עולה ב-0.3%. בוול סטריט החוזים על דאו ג'ונס יציבים, החוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה