השוק

פורום הכלכלנים על תקציב המדינה המעודכן: "טעות קשה שתביא לפגיעה"

פורום "הכלכלנים למען הדמוקרטיה" פרסם את תגובתו על תקציב המדינה המעודכן לשנת 2023. הכלכלנים תקפו את הממשלה הנוכחית: "האם הממשלה מבינה את גודל השעה והאתגרים בפניהם ניצבת כלכלת ישראל?" 
מערכת ice |  1
קיצוץ בתקציב המדינה בעקבות כניסה קרקעית לעזה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ עטיה מוחמד, shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", עתידה הכנסת להתכנס ולהצביע על תקציב המדינה המעודכן לשנת 2023. היום (ראשון), פורום "הכלכלנים למען הדמוקרטיה", התייחס לכך ותקף את התנהלות הממשלה: "התקציב המוצע איננו משקף את סדר העדיפויות המתבקש בעקבות המלחמה ומאמצי השיקום שיגיעו בעקבותיה, ואישורו בכנסת יהווה טעות קשה שתביא לפגיעה חמורה בכלכלת ישראל".
עוד הוסיפו הכלכלנים כי הממשלה הנוכחית לא התנהלה באופן הגון: "תהליך עדכון התקציב בממשלה לא היה שקוף, ולווה בשורה של הודעות פומביות מטעות. תהליך זה כבר פגע קשות באמינות הממשלה, והוא מטיל ספק בשאלה האם הממשלה מבינה את גודל השעה והאתגרים בפניהם ניצבת כלכלת ישראל".
מלבד זאת, התייחסו הכלכלנים לחלוקת הכספים הקואליציוניים אשר לטענתם, מונעת מאינטרסים פוליטיים בלבד: "למרות המצב הקשה אליו נקלעה מדינת ישראל מאז פרוץ המלחמה, התקציב עדיין כולל הוצאה של כספים קואליציוניים בסך 4.8 מיליארד ש"ח אשר חולקו בנדיבות לקבוצות לחץ מתוך שיקולים פוליטיים צרים ואינטרסנטים, ללא קריטריונים ברורים, ללא עבודת מטה מסודרת, וללא בקרה נאותה".
בנוסף, ציינו הכלכלנים, כי חלוקת הכספים הקואליציוניים הקלוקלת פגעה באזרחי ישראל: "אמון האזרחים במערכת הכלכלית ובהנהגה הוא רכיב חיוני לתפקוד המשק בהווה ובעתיד. התקציב המוצע פוגע באופן קשה באמון זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפורום מונה שלושה לא רלבנטים שמנסים לפגוע במלחמה
    גילוי נאות 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך לתת במה לכל הזוי
    סגור