השוק

ממשלת ספרד תשלם 47.3 מיליון אירו לסאנפלאואר ושיכון ובינוי

במסגרת הליך שהתנהל במוסד הבוררות הבינלאומי ICSID בין סאנפלאואר יחד עם שיכון ובינוי אנרגיה לבין ממשלת ספרד, נפסק כי ממשלת ספרד נדרשת לשלם לשתי החברות, בחלקים שווים, כ-47.3 מיליון אירו בתוספת הוצאות. בקשת ממשלת ספרד לביטול פסק הבוררות נדחית

מערכת ice | 
שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר (צילום תמר מצפי, shutterstock)
ערכאה של מוסד הבוררות הבינלאומית בצרפת, אשרר היום (שלישי) את פסק בוררות מיוני 2021 במסגרתו נקבע כי שתי החברות הישראליות, סאנפלאואר ושיכון ובינוי ואנרגיה, זכאיות לפיצויים מממשלת ספרד בסך של 47.3 מיליון אירו וכן להוצאות משפט של כ-1.45 מיליון אירו. כל אחת מהחברות הישראליות זכאית ל-50% מסכום הפיצויים. 
בפסק הבוררות מיוני 2021 נקבע בהחלטה של שניים נגד אחד, כי ממשלת ספרד הפרה את חובתה שלא לפגוע באופן בלתי מוצדק בהשקעותיהם של משקיעים וזאת לפי Energy Charter Treaty.
במסגרת פסק בוררות נקבע שספרד שינתה תעריפי חשמל בפרויקטים פוטו וולטאים ובכך פגעה במשקיעים; ממשלת ספרד ערערה על ההחלטה, אך בית המשפט דחה כאמור את העתירה.
כזכור, רק בשבוע שעבר סאנפלאואר הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, פולין וארה"ב דיווחה על רכישת פרויקטים סולאריים מחברת EDI בהספק כולל של 14 מגה-וואט, הכולל פרויקטים בהספק של 3 מגה וואט הנמצאים כבר בשלב הפעלה מסחרית, בעוד יתר הפרויקטים, הנמצאים בשלבי ייזום והקמה שונים, צפויים להתחבר לרשת החשמל עד סוף 2024.  עם חיבורם של 12 פרויקטים לרשת, צופה סאנפלאואר תוספת להכנסות של כ-7.5 מיליון שקל בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה