השוק

פלאפון בשיא הכנסות מסלולר ב-6 השנים האחרונות

פלאפון, חברת הסלולר שבבעלות קבוצת בזק סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות לא רעות בכלל; למצבת הלקוחות של החברה הצטרפו 25 אלף לקוחות חדשים ולראשונה היא רוכשת חברה שמתמחה בשירותי נדידה בחו"ל
ניצן כהן | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
פלאפון סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ביצועים לא רעים בכלל. במהלך הרבעון הצטרפו לשירותי החברה 25 אלף לקוחות חדשים בעיקר לשירות הדור החמישי וזה שיפר את ההכנסה הממוצעת ממנוי מה שהביא את החברה להכנסות שיא מסיגמנט הסלולר, שיא של 6 שנים.
אבל לפני שניכנס לתוצאות הרבעון השלישי של השנה נדבר מעט על ההשפעה של המלחמה על החברה. באופן עקרוני בגלל הירידה בטיסות לחו"ל של ישראלים הרי שלחברה נרשמת ירידה זמנית בהכנסות משירותי נדידה אבל הירידה הזו מקוזזת מהיקף הצטרפות גבוה של לקוחות חדשים לשירותי הדור החמישי שהוא רווחי יותר לחברות הסלולר.

מפלאפון נמסר כי מאז שפרצה המלחמה היא העניקה תוספת של 50 ג'יגה לכל הלקוחות, תרמה עשרות אלפי מטענים ניידים, טלפונים ניידים וכרטיסי SIM לחיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון ותושבי העוטף. בנוסף הפעילה החברה 3 ניידות תיקונים וטעינה לחיילי צה"ל בשטחי כינוס ובסיסים ברחבי הארץ. בצד ההנדסי, היא הקימה אנטנות והוספנו קיבולות באתרים סלולריים בשטחי כינוס, הענקנו כיסוי ופתרונות מיידיים לגופי חירום, חמ"לים, בתי חולים, מתחמי זיהוי חללים ועוד.
באשר לתוצאות הרבעון השלישי של השנה הרי שהכנסות משירותים בנטרול קש"ג הסתכמו בכ-371 מיליון שקל, עלייה של כ-2.8%, אשר נבעה מצמיחה במצבת מנויי הפוסט פייד לרבות מנויים בחבילות דור 5 ומגידול בהכנסה הממוצעת למנוי. ההכנסות משירותים בנטרול קש"ג בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.9%.
ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-135 מיליון שקל, עלייה של כ-1.5% מול רבעון קודם וירידה של כ-4.3% מול רבעון מקביל, שנבעה מירידה בכמות ובתמהיל המכשירים שנמכרו.
ה-EBITDA הסתכם בכ-202 מיליון שקל, עלייה של 1.5%. ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם בכ-203 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם בנטרול קש"ג – 40.1%). ה-EBITDA המתואם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-572 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם בנטרול קש"ג – 38.3%), ירידה של כ-0.9%. בנטרול השפעת עדכון אומדן עלות רשת הסלולר שבוצעה בתקופה המקבילה ה-EBITDA המתואם היה דומה.
ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-526 מיליון שקל, ירידה של כ-4%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות דמי קישוריות, במקביל להכנסות.
הרווח הנקי הסתכם בכ-48 מיליון שקל, עלייה של כ-7 מיליון שקל (כ-17%), מול רבעון קודם וירידה של כ-2 מיליון שקל (כ- 4%) מול רבעון מקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-49 מיליון שקל, עלייה של כ-5 מיליון שקל (כ-11.4%) מול רבעון קודם וירידה של כ-6 מיליון שקל (כ-10.9%) מול רבעון מקביל. הירידה ברווח הנקי וברווח הנקי המתואם מיוחסת לירידה בהכנסות מריבית מחברת האם.
התזרים החופשי הסתכם בכ-104 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור בתזרים החופשי נבע בעיקר מתשלום בסך כ-88 מיליון שקל למשרד התקשורת בגין תדרים ברבעון המקביל.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "כחברות חיוניות ומשמעותיות במשק, פלאפון ו-yes נרתמות מאז תחילת הלחימה למאמץ הלאומי ודואגת להמשכיות התפעולית של תשתיות התקשורת והשירות, הודות לפעילות צוותי ההנדסה והשטח שלנו הפועלים באומץ ולעיתים תוך סיכון. זאת לצד התרומה והסיוע לכוחות הבטחון ואזרחי ישראל.
"פלאפון ממשיכה במגמת הצמיחה הודות למיקוד בפעילות הליבה לרבות הדור ה-5. החברה רושמת רבעון מצוין עם שיא בהכנסות משירותים ללא קש"ג מאז 2017 והצטרפות של כ-25 אלף מנויים. החברה ממשיכה להוביל הדור ה-5 עם כ-1 מיליון מנויים המהווים כ-46% ממצבת מנויי הפוסט פייד של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה