השוק

יוניקורן מדווחת על סבב גיוס: "החברה עומדת לפני פריצת דרך"

שוק המגבונים העולמי נאמד בכ-21 מיליארד דולר בשנה. השוק שם דגש בשנים האחרונות על קידום ייצור של מגבונים סביבתיים מתכלים. חברת יוניקורן מדווחת על סבב גיוס של מאות אלפי דולרים לחברה הנערכת לקידום מגבונים אלו
מערכת ice | 
דולר (צילום freepik)
שוק המגבונים העולמי הינו שוק מתפתח מאד עם קצב גידול מסחרר של 5% בשנה, והמכירות השנתיות נאמדות בכ-21 מיליארד דולרים. מאחד ומגבוני הפלסטיק הנפוצים כיום מהווים גורם לנזק סביבתי וכלכלי, במיוחד למערכות ביוב ביתיות, עירוניות, אזוריות, למשאבות, מסננים ולמפעלי טיפול בשפכים. בנוסף, מגבונים שנזרקים לפח נדרשים לשינוע והטמנה וגם לכך מחיר כלכלי וסביבתי.
יוניקורן טכנולוגיות מדווח על חתימת הסכם השקעה, במסגרת סיבוב גיוס של לפחות 600 אלף דולר, בחברת הפורטפוליו וויפפלאש, הנערכת לקידום ייצור מסחרי של מגבונים מתכלים, אשר מונעים את הנזק הסביבתי של מגבוני הפלסטיק.
על פי החברה, ההשקעה תעשה בשתי מנות. במסגרת המנה הראשונה, השותפות תשקיע סך של כ-217 אלף דולר, בעלי השליטה ביוניקורן ישקיעו סך של כ-83 אלף דולר, משקיע נוסף ישקיע 100 אלף דולר נוספים ואילו רשות החדשנות תעניק מימון בסך של כ-200 אלף דולר. זאת במסגרת מסלול הטבה מספר 46 – עידוד השקעות הון ראשוני בחברות בתחומים בעלי סיכון גבוה, מגובות הון סיכון.
על פי החברה, עוד נקבע בהסכם כי עם קבלת מענק רשות החדשנות, יוענקו לשותפות ולבעלי השליטה כתבי התחייבות, המאפשרים להם לרכוש מניות נוספות של וויפפלאש כנגד החזר מענק רשות החדשנות לרשות החדשנות, בתוספת ריבית והצמדה, בהתאם להוראות מסלול ההטבה. כתבי ההתחייבות יהיו בתוקף במשך 3 שנים ממועד הענקתם ומימושם כפוף לעמידת וויפפלאש בתנאים מסוימים. נכון למועד הדיווח, עם השלמת השקעת המנה הראשונה, השותפות תחזיק בכ- 14.45% מהון המניות המונפק והנפרע של וויפלאש על בסיס דילול מלא.
עמית גרין, מנכ"ל יוניקורן טכנולוגיות מסר: "החברה ביצעה מספר קפיצות דרך טכנולוגיות ומסחריות משמעותיות מאוד וזאת גם במהלך תקופת הקורונה וגם בעת האחרונה. אנחנו מאמינים שהחברה עומדת לפני פריצת דרך עסקית, תוך שיתופי פעולה עם חברות בינ"ל מובילות בתחום, אישור הפטנט הראשון וסיום מבחני ייצור מוצלחים. אנו שמחים שבסבב הגיוס הנוכחי בחרה הרשות לחדשנות להשקיע בחברה לאחר בדיקות קפדניות, דבר המהווה אמון בחברה ובטכנולוגיה שלה".
משה טופרובסקי, מנכ"ל וויפפלאש מסר: "ימים ספורים לפני תחילת המלחמה השלמנו ניסוי מסחרי מוצלח מאוד באירופה. הניסוי ותוצאותיו צפויים לפתוח לנו דלתות רבות לקראת השלב הבא של ראשית מסחור הטכנולוגיה הבשלה ביותר של החברה ובמקביל להמשך פיתוח מו"פ חדשני וייחודי. אנחנו מודים למשקיעים שלנו ולרשות החדשנות על הבעת האמון בצוות, בחזון ואמונה כי סביבה וכלכלה יכולים לחיות יחד בעולם העסקי. הטכנולוגיה של וויפפלאש תביא בשורה אמתית לשוק המגבונים ותוכיח כי לא חייבים לשלם מחיר כלכלי וסביבתי בגין הנזקים שנגרמים עקב שימוש במגבונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה