השוק

סמוטריץ' במכתב להנהלת האוצר: "זהו מסר חשוב לכלכלות העולם"

לאחר מספר ימים סוערים במשרד האוצר, בעקבות הצהרתו של השר סמוטריץ' על הקמת צוות לניהול התקציב בזמן המלחמה, אמש כתב השר מכתב להנהלת משרדו בנוגע לצעדים הכלכליים הבאים
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פנה אמש (חמישי) במכתב להנהלת משרד האוצר, בו הוא סיכם את ההחלטות שנעשו לקראת הגשת תקציב המלחמה לשנת 2023. לאחר שהצליח לעורר סערה בתגובתו לייעוץ המשפטי של המשרד, שהתנגד להקמת הצוות לניהול התקציב בזמן המלחמה, נראה שבאוצר כעת הגיעו לכמה הסכמות.
על פי מכתבו של השר סמוטריץ׳, המקורות התקציביים מתוך התקציב מגלמים קיצוץ של כ- 4 מיליארד שקל. 1.6 מיליארד שקל יוסטו מהכספים הקואליציוניים שנותרו בשנת 2023, לטובת חיזוק העורף וההוצאות האזרחיות. בנוסף בישר סמוטריץ' על הגדלת ההוצאה בסכום של כ- 9 מיליארד שקל לתקציב, בנוסף ל- 22 מיליארד שקל נוספים שיוקצו לתקציב הביטחון להוצאות הלחימה. על פי סמוטריץ', מדובר בקיצוץ של 70% מהכספים הקואליציוניים שהתווספו.
מדברי שר האוצר סמוטריץ׳ במכתב שכתב להנהלת משרדו: "עכשיו עת מלחמה ויצירת מסגרת תקציב מלחמה שתעניק גמישות לטיפול מהיר בצרכי במלחמה האזרחיים היא הצעד המקצועי והנכון ביותר כעת. כך גם עלה בהתייעצויות רבות שקיימנו בחודש האחרון. הקיצוץ העמוק בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים הוא צעד מחויב המציאות ואין לי ספק שחברי הממשלה מבינים את גודל השעה."
עוד כתב סמוטריץ': "נגדיל גירעון באופן מדוד ובכך נייצר איזון במקורות התקציבים בין מקורות פנימיים למקורות חיצוניים. נמשיך להתנהל מחד במדיניות מרחיבה שתעניק רשת ביטחון לאזרחי ישראל, אך באחריות תקציבית מאידך. זהו מסר חשוב לכלכלות העולם שחרף משבר המלחמה אנחנו מתנהלים באחריות שומרים על גבולות גזרה ולא מגדילים את התקציב ע״י הגדלת הגירעון באופן בלעדי."
 

לסיום, כתב: "אני מודה למנכ״ל המשרד ולראשי האגפים באוצר על העבודה האינטנסיבית בחודש האחרון למתן כלי המימון לכלל מאמצי המלחמה בחזית ובעורף. מענה מקצועי פתוח ורחב למשרדי הממשלה ולאזרחים הוא אינטרס של כולנו. עורף חזק מאפשר חזית חזקה וזהו חלק מהמאמץ המלחמתי שיעניק בעזרת השם את הניצחון למדינת ישראל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה