השוק

דליה אנרגיות הגישה הצעה לרכישת תחנת הכוח אשכול: זה הסכום

דליה אנרגיות הודיעה כי הגישה היום הצעה על סך 9 מיליארד שקל במסגרת המכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול. כזכור במכרז הקודם זכתה הקבוצה, אך הודיעה כי עקב הסירוב של הגופים המממנים, לא תוכל להשלים את הרכישה. חברת החשמל המחזיקה בזכויות על תחנת הכוח הודיעה על מכרז חוזר
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
דליה אנרגיות הגישה היום את הצעתה במסגרת המכרז למכירת תחנת הכוח אשכול. ההצעה עומדת בתנאי המכרז למחיר מינימלי של 9 מיליארד שקל.
הנהלת דליה אנרגיות ועובדיה, בעלי מניותיה ובכללם משק אנרגיה, קבוצת יוניון בראשות של ג'ורג' חורש, צבי ברק, דניאל חוסידמן, קרן תש"י וקרנות ההשתלמות של המורים והגננות, ובנק הפועלים אשר משמש כמארגן החוב הבכיר למימון הפרויקט, מאמינים בחוסנו של המשק הישראלי בכלל ובמשק החשמל בפרט ובניצחונה של המדינה, החברה והרוח הישראלית.
כזכור במסגרת המכרז הקודם, דליה אנרגיה הייתה זו שהגישה את ההצעה הגבוהה על סך 12.375 מיליארד שקל, אך אז החברה מסרה כי לא תוכל לעמוד בהצעה לאור סירוב הגופים המממנים לממן אותה.
דליה הגישה עוד במהלך הקודם הצעה מעודכנת על סך 9 מיליארד שקל, כולל ערבויות של 900 מיליון שקל. לאחר קבלת ההצעה נוי ו-OPC עטרו לבית המשפט המחוזי בטענה שיש להעניק להן את הזכייה במרכז לאחר שדליה לא עמדה בתנאי ההצעה המקורית שלה.

נראה כי כרגע דליה אנרגיה מהווה החברה היחידה שצפויה להשתתף במכרז החדש ולא נראה ש-OPC ונוי יחליטו ליטול חלק בהתמחרות. כמו כן, נכון לעכשיו השתיים לא הגישו ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע לדחיית ערעורן לדחות בנוגע להחלטת דליה לקיים מכרז נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה