השוק

רשות החשמל מקדמת הפחתת מס על הסולר: כל הסיבות

מטרת המהלך: היערכות לתרחישים שונים במשק האנרגיה בעקבות המלחמה, וריסון תעריפי החשמל למשקי הבית בישראל. חברת החשמל נאצלת להשתמש בעתודות הכספיות שלה כדי לממן רכש של דלקים יקרים בהיקפים גדולים. השבתת תמר אילצה את משק החשמל לבצע היערכות מחודשת. רשות המסים: "נערכים בהתאם"
מערכת ice | 
רשות החשמל מודיעה על הקלות (צילום פלאש 90/ אביר סולטן, פלאש 90/ אורן בן חקון)
רשות החשמל מבקשת לקדם הפחתה משמעותית של הבלו על הסולר, כך נודע הערב (רביעי) לכלכליסט. המהלך נועד להיערך לתרחישים שונים במשק האנרגיה במהלך המלחמה, ולרסן את תעריפי החשמל למשקי הבית בישראל. תשומת לב מיוחדת ניתנת למצב שבו תחנות הכוח תאלצנה לייצר חשמל באמצעות סולר. עוד דווח כי בשלב הנוכחי מדובר בהפחתת הבלו במשק החשמל בלבד, והסוגייה נמצאת על שולחנו של האוצר. 
בשגרה כמעט שלא נעשה שימוש בסולר במשק החשמל מפאת הזיהום הכבד ומחירו היקר, אבל ברשות החשמל מבקשים להיערך לתרחישים שבהם תחנות הכוח יצרכו כמות גדולה יותר של סולר. בשלב זה לא ידוע בכמה יופחת הבלו (מס הבלו על הסולר עומד על 3.2 שקל לליטר, לעומת 1.8 שקל לגז טבעי), אך המטרה של רשות החשמל ושל משרד האוצר שהביע נכונות לקדם את הבקשה היא לגרום לכך שאם תהיה עלייה משמעותית בשימוש המשק בסולר, תעריף החשמל ישאר זהה. משכך, ייתכן שהמס על הסולר יופחת כמעט לחלוטין, לשיעור אפסי. 

בשל הלחימה המתמשכת, ההיערכות להתפתחויות בזירה הצפונית והשבתת אסדת הגז תמר, חברת החשמל נאצלת להשתמש בעתודות הכספיות שלה כדי לממן רכש של דלקים יקרים בהיקפים גדולים. בשבוע שעבר הודיע דירקטוריון החברה כי בשל צרכי המלחמה והעתודות הנדרשות הוא יאפשר שימוש במיליארד שקל בערך מכרית הביטחון של החברה. חברת החשמל נדרשת להגדיל את מלאי החירום של הסולר עבור כלל צרכי המשק, פעולה שכרוכה בעלויות גבוהות מאוד, והפחתת מס הבלו תסייע לה להתמודד עם חלקן. 
כשפרצה המלחמה לפני כשבועיים דרש משרד הביטחון להשבית באופן מיידי את פעולתה של אסדת תמר הממוקמת בקרבת אשקלון כדי למזער את הסיכון לאסון במידה שתפגע רקטה באסדה הנחשבת יעד אטרקטיבי למתקפות טרור ולכן היא גם מגובה באמצעי הגנה משמעותיים. השבתת תמר לצד המשך הלחימה אילצה את משק החשמל לבצע היערכות מחודשת, כשבין השאר החולט לתגבר את הזרמת הגז למשק באמצעות האסדות האחרות.
 
נוסף על כך, המשרד להגנת הסביבה אישר הכפלה של קצב פריקת הפחם בתחנת הכוח "אורות רבין" לצורך הגדלת המלאים והבטחת הביטחון האנרגטי בזמן המלחמה. כעת, כאמור, המטרה היא למצוא פתרון לסולר נוכח האפשרות שייעשה בו שימוש למרות המשמעותיות הסביבתיות. תגובת רשות המיסים: "לאור המצב נבחנים תרחישים שונים ואנחנו נערכים בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה