השוק

ענף ההייטק מתגייס: קרן החירום שתסייע לסטארטאפים צעירים

לאור המצב הילה חדד חמלניק, אהוד שניאורסון ואיציק פרנפס יצאו ביוזמה מרגשת והקימו קרן חירום להשקעות קטנות על מנת לסייע לסטארטאפים צעירים לשרוד את תקופת המלחמה
מערכת ice |  1
הילה חדד חמלניק (צילום רמי זרנגר)
המלחמה שפרצה בדרום היא אינה מלחמה רגילה. הפגיעה האיומה באזרחים ומשפחות, הטבח הנורא שהתחולל רק לפני שבוע וגיוס המילואים המאסיבי הפכו את העורף הישראלי לפגיע ושביר הרבה יותר. ההשלכות לכלכלה הישראלית עתידות להיות עמוקות ומשמעותיות, ובפרט לסטארט-אפים שאך החלו את דרכם.
 
הילה חדד חמלניק לשעבר מנכ״לית משרד החדשנות והמדע,
אהוד שניאורסון לשעבר מפקד 8200. ואיציק פרנפס שותף מנהל בקרן הון סיכון באטרי וונצ׳רס מקימים את Safe Dome, קרן חירום להשקעות קטנות שתאפשר לסטארט-אפים צעירים לשרוד את המלחמה.
קרן Safe Dome מתכננת להשקיע עד סוף 2023 בכ-100 סטארט-אפים, באמצעות הליך בקשה קצר ויעיל. התנאים לקבלת תמיכה כוללים גיוס של לפחות רבע מליון דולר במהלך השנתיים האחרונות, פגיעה משמעותית בפעילות בעקבות המלחמה שהחלה באוקטובר 2023, אופק פעילות של עד חצי שנה (אם לא תהיה השקעה נוספת), והוצאות שאינן עולות על 100,000 דולר בחודש. סטארט-אפים שיעמדו בתנאים יקבלו את ההשקעה כשלושה שבועות מיום הגשת הבקשה, על מנת לאפשר הזרמת כספים מהירה ושמירה על רצף הפעילות.
הקרן תשקיע סכומים קטנים יחסית, עד חצי מליון דולר, בסטארט-אפים הנמצאים בתחילת דרכם ויש להם כבר לפחות השקעה אחת, על מנת לאפשר להם פעילות רציפה בחצי השנה הקרובה עד לחלוף המשבר.
אהוד שניאורסון אמר כי: ״מטרת ההשקעה היא לאפשר לחברות הצעירות להמשיך לצמוח עד להבשלה, על מנת שהמשק הישראלי לא יפסיד מאות פיתוחים חדשים הנחוצים לכלכלה הישראלית ולטובת העולם כולו.״
איציק פרנפס מסר כי: ״זו השקעה חברתית, אבל זו השקעה שיש לה סיכוי טוב להיות גם השקעה מניבה. המשקיעים קונים בעצם מעין תעודת סל של כל החברות הצעירות בהי-טק הישראלי, תחום השקעה שהניב תשואה נאה בשנים האחרונות". היוזמה מבוצעת בשיתוף Kpmg, משרד שבלת וקבוצת Moveo, שנרתמו לפרויקט בהתנדבות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כיצד מגיעים לקרן החרום
    יהושע 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש טל, מייל, או כתובת אתר שלהם.
    סגור