השוק

מגדל בדרך למנות יו"ר חדש לחברה; זה המינוי המפתיע

פרופ' אמיר ברנע אחד השמות הגדולים בכלכלה הישראלית מונה בשעה האחרונה לדירקטור בחברת הביטוח מגדל כשהכוונה היא למנות אותו כיו"ר החברה בכפוף להסכמת הפיקוח על הביטוח; ההסכמה של הפיקוח נדרשת בגלל ההפרדה של חברת האחזקות מחברת הביטוח
ניצן כהן |  1
מגדל (צילום Magma Images, pexels)
חברת הביטוח מגדל ממשיכה בשרשרת המינויים שנועדה לייצב אותה ולהחזיר אותה למרכז הבמה הכלכלית בישראל. בשעה האחרונה אישר דירקטוריון החברה את מינויו של פרופ' אמיר ברנע לדירקטור בחברה מתוך כוונה למנות אותו ליו"ר קבוע וזאת בכפוף לאישור הממונה על שוק ההון והביטוח.
אם אכן יאושר מינויו של ברנע ליו"ר החברה, על ידי הפיקוח, הרי שמגדל תוכל לקבל את השקט הניהולי אותו היא צריכה כדי לחזור למרכז הבמה הכלכלית. כאן המקום לציין שברנע הוא אחת הדמויות המרכזיות בכלכלה הישראלית בעשורים האחרונים והוא כיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בבנק הפועלים, וגיבש את הסדר החוב הגדול באפריקה ישראל בעשור הקודם. ברנע הוא דמות מקצועית שיכולה לספק את השקט הניהולי במגדל, שקט לו היא זקוקה.
בשנים האחרונות נקלעה מגדל שלא בטובתה לשורה של עימותים עם הפיקוח על הביטוח שטען כי המעורבות הלכאורית של שלמה אליהו, בחברה אינה לטובתה מה שגרם לפיקוח למעורבות גבוהה בחברה, דבר שפגם מהותית ביכולת שלה להתפתח.
בשנה האחרונה מינתה מגדל את רונן אגסי למנכ"ל החברה והוא החל בתהליך ייצוב של החברה וגיבוש תוכנית אסטרטגית שתייצב את ההון שלה ותחזיר אותה למרכז הפעילות הכלכלית. על זהות היו"ר לא הייתה הסכמה עם הפיקוח בגלל הדרישה להפריד באופן מלא את שדרת הניהול של חברת האחזקות מהניהול השוטף של חברת הביטוח.  ולכן בסופו של יום היה צורך למצוא גורם בסדר גדול של ברנע שזוכה למוניטין חיובי בכלכלה המקומית שיוביל את החברה יחד עם רונן אגסי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיגדל גנבים
    דיין איציק 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיגדל חברה של גנבים שצקים עס מליונים לשלמה אליהו נותנים להימורים בלונדון אבל תביעות ביטוח לא משלמים בימים הקרובים רובין הוד יראה לכם איך בכלבים מטפלים
    סגור