השוק

מחירי הנפט ממשיכים לצנוח: מדד הברנט ירד ב-5.6%

מחיר הנפט צנח זה היום השני ברציפות בסגירות השערים, ולמעשה נסגר בשפל של יותר מחודש. הסיבה לכך היא החששות הרבים מפני כך שההאטה שקורת בכלכלה העולמית תביא לפגיעה בביקוש לאנרגיה. מדד הברנט צנח ב-5.6% ביום אחד - הירידה הגדולה ביותר מאז יולי 2022
מערכת ice | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
אחרי עליות מחירים מטורפות בתקופה האחרונה במחירי הנפט בשל מספר גורמים בהם האינפלציה והמלחמה בין אוקראינה לרוסיה, מחיר הנפט צנח זה היום השני ברציפות בסגירות השערים אתמול (חמישי), ולמעשה נסגר בשפל של יותר מחודש. הסיבה לכך היא החששות הרבים מפני כך שההאטה שקורת בכלכלה העולמית תביא לפגיעה בביקוש לאנרגיה.
למעשה, החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק נסגרו במחיר של 82 דולר לחבית, זאת לאחר שממש לאחרונה הוא כבר הגיע לרמה של 95 דולר לחבית. מדובר בצניחה של 5.6%, בדיוק כמו מדד הברנט, שצנח ב-5.6% ביום אחד, שזו למעשה הירידה הגדולה ביותר שלו מאז יולי 2022.
כזכור, ת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק העושר יוליוס בר, ערך את הסקירה שלו לגבי מחירי הנפט, בה הוא טען כי הוא צופה ירידה במחירי הנפט ב-2024 - עד לתעריף של 75 דולר לחבית. 
"אנו מאמינים כי האנליסטים יעלו את ההערכות כלפי מחירי הנפט ברבעון הקרוב", מחדד רכטר. "בתחום ההשקעות, תמונת המצב במגזרי הנפט הגז לא חוותה שינויים מרחיקי לכת בתקופה האחרונה. חשוב לציין שלמרות החששות לגבי הביקוש לנפט, חברות הנפט והגז מעולם לא היו במצב טוב יותר מאשר עכשיו. ניהול תקציבים נכון והפחתת עלויות הביאו את יצירת תזרים המזומנים ואת הון הנזיל לשיאים חדשים".
"בניגוד למחזורים קודמים", מסייג רכטר, "תזרים מזומנים עודף אינו מושקע מחדש אלא מוחזר למשקיעים בצורה של דיבידנדים ורכישות חוזרות. לדוגמה, החברות הגדולות באירופה מציעות תשואת תשלומים דו ספרתית השנה (כדיבידנדים ורכישות חוזרות של מניות), הנתמכות בידי תזרים חזק ויציב".
עם זאת, ביוליוס בר לא ממליצים לאיש "לרדוף אחרי הריאלי בנפט" בשלב זה, בהתחשב בכך ששוק הנפט שהפך להדוק באופן מלאכותי עשוי להתברר כלא בר קיימא בטווח הארוך, מה שיכול להוביל לתיקון מחירי הנפט כלפי מטה בשנת 2024. אם כן, את הערכתו רכטר מסכם בכך שהצפי ל-12 חודשים לנפט גולמי הוא 75 דולר לחבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה