השוק

עסקת המימון של השנה: הבנקים יעמידו אשראי ענק ל-GM

ג'נרל מוטורוס הגיעה להסכם עם 21 בנקים בארה"ב להעמדת אשראי ענק לטווח קצר; המימון ישמש את החברה למימון ההוצאות השוטפות שלה וזאת כשברקע הדברים שביתת עובדי ענף הרכב נכנסת לשבוע השלישי שלה
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
אחת מעסקאות המימון הגדולות של השנה יוצאת לדרך. 21 בנקים יעמידו אשראי ענק של 6 מיליארד דולר ליצרנית כלי הרכב האמריקאית, ג'נרל מוטורס, לצורך מימון ההוצאות השוטפות של החברה. האשראי יועמד לזמן קצר של שנה וזאת כשברקע הדברים השביתה הגדולה של עובדי ענף הרכב  שנכנסת לשבוע השלישי שלה.
אם כן, JP מורגן וסיטי בנק יובילו קונסרציום של 21 בנקים שיעמיד אשראי לזמן קצר של 6 מיליארד דולר לחברה. הבטוחות שהתחייבה ג'נרל מוטורס לתת לבנקים הן דרקוניות כשמעבר לבטוחות החברה התחייבה לשמור על מקורות נזילים של 2 מיליארד דולר בארה"ב ועוד 2 מיליארד דולר היא יכולה להחזיק באמצעים נזילים גם מחוץ לארה"ב.
כאן המקום לציין שבענף הרכב העובדים בארה"ב שובתים כבר 3 שבועות מה שמשבש את היכולת של החברות בענף ופוגע ביכולת שלהן לעמוד בהתחייבויות ללקוחות וכן הלאה. הפגיעה הזו, ככל שתימשך תפגום בתזרים המזומנים של GM שלא לדבר על ביצועים הכספיים של השנה הנוכחית.
יחד עם זאת צריך להבין שקונזסורציום בנקים כל כך גדול (של 21 בנקים) שמחייבים את החברה לשמור על רמות נזילות גבוהות מחלק באופן טוב את הסיכונים בהעמדת אשראי כל כך גדול כשברור שלאף אחד לא יעשה טוב אם ג'נרל מוטורס תיקלע לקשיים שיאלצו אותה לקצץ במצבת כוח האדם או אף להיכנס לעולמות של הסדרי חוב.
מניית ג'נרל מוטורס איבדה מתחילת השנה 14% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כמעט 43 מיליארד דולר. האנליסטים שמסקרים את החברה חלוקים ביחס לתחזיות לגביה וכך למשל מתוך 24 אנליסטים שמסקרים את החברה, 13 נתנו המלצת "החזק" למניה בעוד השאר חלוקים בין "ביצועי חסר" ל"ביצועי יתר" מה שבסך הכל יכול להיות אחד ההסברים למה המערכת הבנקאית מוכנה להיכנס לעסקה בסדר גודל כזה לטווח כל-כך קצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה