השוק

היסטוריה בוול סטריט: תשואות האג"ח בשיא של 15 שנים

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים מזנקות כבר כמעט שבוע ברציפות והן כעת ברמה של 4.8%; החשש של המשקיעים הוא מעוד העלאת ריבית אחרי התבטאות נצית של יו"ר שלוחת הפד בקליבלנד
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
היסטוריה נרשמת הערב בוול סטריט כשתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים מזנקות לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז שנת 2008, אז הן הגיעו לרמה של 4.8%. התשואות כעת בניו יורק עומדות על קצת פחות מ-4.8% וזה אומר שקיים חשש גדול מאוד ממצוקת אשראי של העסקים.
אם כן, מה שגרם לתשואות האג"ח לעלות בשיעורים חדים כל-כך זו העובדה שמתחילים להיווצר לחצים להעלאת ריבית נוספת, וזה אומר שאם העלאת ריבית נוספת צפויה הרי שהתשואות בשוק האג"ח מקדימות את ההחלטה בפועל והמשקיעים כבר נערכים למצב הזה.
מה שגורם להערכות האלה הם מספר גורמים. הגורם החשוב ביותר הוא העובדה שהמחקר האחרון שמוכר מדבר על סדר גודל של 14 חודשים מרגע העלאת ריבית בפועל עד שהיא מחלחלת לכלכלה הריאלית ובשל העובדה שהריביות התחילו לעלות אי שם לפני שנה, הרי שהנחת העבודה היא שהריבית לא עלתה דיו והכלכלה חמה מידי ולכן צריך עוד העלאת ריבית.
מסקנה נוספת שמתבססת על אותם מחקרים מדברת על מצב בו אם הריבית לא תעלה עוד יותר מידי (אבל כן תעלה) הרי שצריך לשמור אותה גבוהה יותר זמן מכפי שחשבו קודם וזאת כדי שהאפקט המצנן, במקום לבוא לידי ביטוי במכה אחת חזקה בדקרך של העלאות ריבית נוספות ואגרסיביות, הוא יבוא לעולם דרך שמירה על ריבית גבוהה לאורך זמן ארוך יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה