השוק

עסקת ענק: סיסקו רוכשת חברת סייבר ב-28 מיליארד דולר

חברת סיסקו ביצעה השבוע את העסקה הגדולה בהיסטוריה שלה עם רכישתה של חברת אבטחת סייבר ב-28 מיליארד דולר. עם זאת, אם העסקה לא תצא לפועל יהיה על החברה לשלם דמי ביטול בסך 1.48 מיליארד דולר
מערכת ice | 
הסכם חתום (צילום unsplash)
סיסקו ביצעה השבוע את העסקה הגדולה בהיסטוריה של החברה כשרכשה את חברת אבטחת הסייבר Splunk לפי שווי של 28 מיליארד דולר. לפי הודעה משותפת של החברות, מטרת הרכישה היא לחזק את סיסקו בתחום התוכנה ולמנף את ההזדמנויות הקשורות בבינה מלאכותית.
לפי כלכליסט, העסקה בין הצדדים תפחית את התלות של סיסקו בתחום ציוד הרשת - תחום שחווה ירידה בביקוש מאז תקופת הקורונה ושגרם לבעיות בשרשרת האספקה בחברה. 
לא מדובר בפעם הראשונה שהחברות חוברות להסכם. לשתיים כבר יש שת"פ בתחום אבטחת הנתונים ולשירות המשותף יש יותר מ-15 אלף לקוחות שכוללים חברות גדולות כמו אינטל וקוקה קולה. 
חברת ספלאנק מצידה תרוויח גם מהעסקה, בעיקר לאחר שהביקוש לשירותיה הופחת בעקבות עליית הריבית ומצב הכלכלה בעולם בכללי. לפני כן, החברה נהנתה מעלייה של 40% בהכנסות שלה ב-2022.
העסקה בין הצדדים אושרה פה אחד והיא צפויה להיחתם סופית בסוף הרבעון השלישי של 2024, לאחר קבלת האישורים הרגולטורים. סיסקו, שהציעה בעסקה 157 דולר במזומן לכל מנייה של חברת הסייבר, תשלם 1.48 מיליארד דולר של דמי ביטול אם העסקה לא תצא לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה