דיגיטל וטק

"1,202 מתקפות סייבר ביום": הסיבה לעלייה החדה נחשפת

בתקופה האחרונה מסתמנת עלייה חדה של כמות תקיפות הסייבר שישראלים חווים, מערך הסייבר הלאומי מקבל עוד ועוד פניות של ישראלים רבים שטוענים שגנבו להם מידע אישי. כעת נחשפת הסיבה לעלייה החדה
מערכת ice | 
האקרים (צילום unsplash)
בימים האחרונים יותר ויותר ישראלים מדווחים על מתקפות סייבר שונות. החל מתקיפות על רקע כלכלי ודרישות לכופר ועד תקיפות על רקע לאומי של גורמים עוינים לישראל, המגמה ברורה - ישראלים חווים יותר תקיפות סייבר.
בריאיון ל"תוכנית חיסכון", גיל מסינג, ראש מטה צ'ק פוינט מאשש את הטענות הללו: "זו לא תחושה בכלל, בשבועות האחרונים רואים עלייה של 12% בהתקפות הסייבר על ישראלים, בממוצע 1,202 מתקפות סייבר ביום על ארגונים בארץ."
מסינג מסביר כי מלבד לכמות ההתקפות, גם יעד התקיפות השתנה והגיע לאזרחים פרטיים: "הרבה מהמטרות שמותקפות הן אזרחים פרטיים ומוסדות קטנים. מדובר בקבוצות שמקורן באיראן שמנסות להטיל פחד על אזרחים ישראלים."
אם הפרטים שלנו נמצאים במאגר שדלף, הסיכוי שיתקפו אותנו גדל. אם מקבלים שיחה או הודעה מאדם לא מוכר שמבקש פרטים אישיים, לא להאמין לזה."
מסינג פסימי לגבי מתי כמות הפריצות הגדולה צפויה לדעוך: "לצערי אני לא חושב שזה יסתיים, זה ימשיך. בישראל יש שילוב של התקפות ממניע כלכלי (כמו בכל העולם) לצד התקפות ממניע פוליטי או ביטחוני. ככל שהזירה הופכת ליותר דיגיטלית, אנחנו נהפכים לפגיעים יותר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה