השוק

העסקה האירופית של קיסטון נפלה - המניה ירדה ביותר מ-3%

לאחר שחתמה בחודש מאי על מזכר הבנות לא מחייב עם קרן השקעות אירופית, קיסטון מדווחת כי העסקה נפלה ומנייתה הגיבה בהתאם. מה הוביל לביטול העסקה הבין-לאומית?
מערכת ice | 
נבות בר מנכל קיסטון (צילום דודי מוסקוביץ)
בחודש מאי האחרון קיסטון דיווחה על כך שקרן השקעות אירופית גדולה תשקיע בחברת הבת שלה Eranovum, העוסקת בהתקנת והפעלת עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניונים ציבוריים בספרד. עם זאת, בכלכליסט מדווחים כי העסקה בין הצדדים נפלה, וכי הדבר הוביל לירידה במנייתה של הקרן בבורסה ב-3.6%.
הדיווח על העסקה כאמור הגיע בתחילת חודש מאי, בצורה של מזכר הבנות לא מחייב מול קרן השקעות אירופית שלא הזדהתה. לפי המזכר, הקרן האירופית הייתה עתידה להשקיע בחברת הבת 20 מיליון אירו לפי שווי של 200 מיליון אירו (לפני הכסף). נתוני המזכר אף נכללו בהערכת השווי שחברת BDO ערכה לקיסטון ובהחלט תרמו לנתוניה במחצית הראשונה של 2023.
למשל, ברבעון הראשון קיסטון רשמה אחזקה בחברה לפי שווי של 155 מיליון שקל - עלייה של 113.8 מיליון שקל. ברבעון השני הנתון עלה ל-179 מיליון שקל ועלייה של 9% באחזקה ל-39%. עם זאת, עם ביטול העסקה לא סביר כי היא תשפיע מאוד על דוחותיה העתידיים של החברה. הסיבה לכך היא הסיבה שנתנה קיסטון לבורסה בנוגע לביטול.
לדברי החברה, השת"פ נעצר כי חברת הבת פעלה לגייס סכום גדול מזה שעליו סוכם ובלוח זמנים קצר יותר. מנגד, הקרן האירופית לא התקדמה בקצב שקיסטון מצאה מספק. על כן, אם אכן החברה גייסה יותר ממה שתכננה במזכר, סביר כי לא תידרש לבצע שערוך מטה, אלא אולי אפילו כלפי מעלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה