השוק

הפניקס בהסכם אסטרטגי עם ענקית ההשקעות האמריקאית

הפניקס נכנסת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת השקעות האמריקאית אפולו שנסחרת בוול סטריט; אפולו מנהלת כמעט 600 מיליארד דולר בהשקעות אלטרנטיביות שהן האופנה החדשה בעולם ההשקעות

ניצן כהן | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
השקעות אלטרנטיביות הן האופנה של השנה האחרונה בשוק ההון, אבל בשונה מאופנות מתחלפות הראי שההשקעות האלה עשויות להיות הפתרון ארוך הטווח בעולם ההשקעות בימים בהם הריבית גבוהה והנגישות של פירמות לשוק ההון ולאשראי הולכת וקטנה. היתרון הגדול בהשקעות אלטרנטיביות הוא ביציבות שהן מעניקות לתיק ההשקעות של המוסדיים מה שמייצב את התשואות לאורך זמן בתיקי הפנסיה ומכאן החשיבות שלהן.
אם כן, הפניקס וחברת ההשקעות הבינלאומית אפולו (NYSE: APO), הודיעו היום על השקת שיתוף פעולה אסטרטגי להשקעות משותפות.
 
בהתאם למבנה השותפות, יתאפשר להפניקס, כשותפה אסטרטגית של אפולו בישראל, להשתתף בהשקעות בסך של עד 2 מיליארד דולר באמצאות חברות בקבוצה. שותפות זו מציבה את הפניקס לצד אחד ממנהלי הנכסים האלטרנטיביים הגדולים והמובילים ביותר בשווקים הבינלאומיים, ומאפשרת להפניקס גישה להזדמנויות השקעה איכותיות בשוק האשראי הלא סחיר הגלובלי.
הפניקס היא קבוצת ניהול הנכסים הפיננסיים הגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-400 מיליארד שקל הממשיכה להרחיב את פעילותה באמצעות שותפויות בינלאומיות. הסכם שיתוף הפעולה עם אפולו מדגיש את המחויבות של הפניקס לבניית יתרונות לגודל ולצמיחה עתידית בשוק הישראלי באמצעות ביצוע השקעות גלובאליות, ולספק לעמיתיה, למבוטחיה, ולמשקים אחרים גישה להזדמנויות השקעה ייחודיות.
בשנה שעברה, אפולו ביצעה באופן ישיר השקעות בסך כולל של כ-100 מיליארד דולר, בעיקר באמצעות שימוש בחוב בכיר. שיתוף הפעולה מאפשר להפניקס גישה להזדמנויות השקעה, השקעות משותפת (co-investments), ולאסטרטגיות השקעה חדשות באופן התואם את אלו הנהוגות בפלטפורמות החיסכון ארוך הטווח של אפולו בעולם. 
בנוסף, הפניקס ואפולו ייבחנו הזדמנויות לשיתופי פעולה נוספים בתחומי ההשקעות, החיסכון והביטוח.
אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס:  "אנחנו נרגשים לקדם שיתוף פעולה אסטרטגי זה עם אפולו כחלק ממימוש האסטרטגיה להמשך יצירת והרחבת שיתופי פעולה בינלאומיים והעמקת הפעילות בהשקעות גלובליות באמצעות חבירה למנהלי השקעות בינלאומיים מהשורה הראשונה. אנו בקבוצת הפניקס מכירים היטב את היתרונות בהשקעות לא סחירות כחלק מפורטפוליו ההשקעות ומהווים שחקן פעיל בשוק האשראי הלא סחיר בישראל. אנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה עם אפולו ונלהבים מהביצועים ומהיצע ההשקעות המגוון שהסכם זה עשוי לייצר."
מארק רוואן, מנכ"ל אפולו: "הפניקס מובילה בשוק הפיננסיים הישראלי ובדומה לאפולו מזהה את יתרונותיו של חוב לא סחיר איכותי בתיק ההשקעות ארוך הטווח. אנו נרגשים להרחיב את השותפות כך שיתאפשר להפניקס לייצר למשקיעים ישראלים גישה להזדמנויות השקעה גלובליים".
וישל שט, מנהל תחום המוסדות הפיננסיים באפולו: "במשך יותר מעשור אנו משקיעים ביכולות ובפלטפורמות שלנו להשקעות בחוב מדורג לא סחיר לטובת פעילות החיסכון ארוך הטווח שלנו. בנינו יתרונות לגודל בפלטפורמות השקעה אלו המייצרות נפחי השקעה משמעותיים, ומאפשרות לנו לספק מענה לצרכיי מובילי שוק בתחומי הביטוח וניהול הנכסים הפיננסיים דוגמת הפניקס, באופן התואם את פעילותנו העולמית בתחום החיסכון ארוך הטווח".
עבור אפולו, ההסכם עם הפניקס מרחיב את שיתופי הפעולה שלה עם גופים בינלאומיים פורצי דרך בתחומי הביטוח והפיננסיים, כולל יצירת הזדמנויות השקעה בשוק הפרטי עבור גופים עם גישה דומה לנושא.
לצורך ההסכם, Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison שימשו כיועצים המשפטיים של אפולו ו- Simmons & Simmons שימשו כיועצים המשפטיים של הפניקס.
אפולו כאמור, היא חברת השקעות אלטרנטיביות גלובאלית וצומחת. במסגרת פעילות ניהול הנכסים הפיננסיים, החברה מספקת ללקוחותיה תשואה עודפת בכל נקודה על פני ספקטרום האפשרויות סיכוי-סיכון, החל בהשקעות בחוב מדורג וכלה בהשקעות הון פרטיות, תוך מיקוד בשלוש אסטרטגיות השקעה: חוב/תשואה, היברידי, והון מניות. במשך יותר משלושה עשורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה