השוק

מהפכה בחשמל: סלקום אנרג'י תרכוש חשמל ירוק בחצי מיליארד שקל

המיזם המשותף סלקום Energy של סלקום ומשק אנרגיה יוקם כשותפות רשומה, והצדדים חתמו על עסקת ענק לפיה החברה תרכוש חשמל ירוק ממשק אנרגיה בעלות של כחצי מיליארד שקל, על פני תקופה של 20 שנה
מערכת ice | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום סיוון פרג', shutterstock)
סלקום ומשק אנרגיה מודיעות היום (ראשון) כי המיזם המשותף לשתי החברות, סלקום Energy, יוקם כשותפות רשומה. במקביל, הצדדים מעדכנים כי חתמו, בשם סלקום Energy, על עסקה לרכישת חשמל ירוק ממשק אנרגיה בעלות של כחצי מיליארד שקל על פני תקופה של 20 שנה.
עם תחילת 2023, כחלק מהרפורמה של רשות החשמל, בוצעה פתיחה מלאה של שוק האספקה, דבר שהיווה את יריית הפתיחה לתחרות משמעותית בשוק החשמל. השלב הבא, שייצא לדרך בתחילת 2024, הוא פתיחת מודל השוק ואפשרות למכירת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת דרך מספקים וירטואליים.

סלקום ומשק אנרגיה היו בין הראשונות שקיבלו מרשות החשמל רישיון אספקת חשמל במועד תחילת הרפורמה בשוק החשמל. סלקום מצד אחד, עם למעלה מ-3.4 מיליון לקוחות, הובילה את מהפכת הטלוויזיה בארץ ומקדמת את בשורת הסיבים, מהווה גם שחקנית מפתח במתן פתרונות למגזר העסקי. כעת היא שמה לעצמה יעד לחולל את המהפכה בשוק החשמל. משק אנרגיה מצד שני, מחלוצות האנרגיה המתחדשת, מביאה ניסיון וידע משמעותיים בעולמות האנרגיה, לצד כושר ייצור משמעותי בתחום האנרגיה המתחדשת והאגירה, אשר נכון להיום מחזיקה מתקנים בהיקף של למעלה מ-200 מגה-וואט ומקימה מתקנים נוספים בהיקף של כ-120 מגה וואט (בשילוב קיבולת אגירה של כ-150Mwh).
המיזם המשותף נועד להביא את הבשורה של הוזלת חשבון החשמל וקידום אספקת חשמל ירוק, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקים. ההתקשרות בין החברות כפופה לקבלת אישורה של הממונה על התחרות.
במקביל לחתימה על הסכם המייסדים, חתמה סלקום Energy על עסקת ענק לרכישת חשמל ירוק בעלות של כחצי מיליארד שקל ממשק אנרגיה, מארבעה מתקנים שהיא מקימה בימים אלה. השותפות תמשיך לפעול לקידום עסקאות משמעותיות נוספות של רכש חשמל ירוק ואגירה.
בעוד שברשת החשמל הארצית תמהיל האנרגיות המתחדשות עומד על 10% בלבד (נכון לשנת 2022), סלקום Energy שואפת להגיע לתמהיל של 30% חשמל מאנרגיות מתחדשות וידידותיות לסביבה, המאפשרות גם חסכון בעלויות.

אבנר ארד (צילום ליאת מנדל, shutterstock)
בנוסף, מציגה השותפות החדשה יעד לצירוף של מעל לרבע מיליון לקוחות לשירותי סלקום Energy עד לסוף שנת 2028. כך למעשה, בסוף 2028 תספק סלקום Energy ללקוחותיה חשמל ממקורות מתחדשים בהיקף המשתווה להפעלתה של תחנת כוח פוסילית בינונית, רק שהיא תעשה זאת באמצעות חשמל המופק ממקורות אנרגיה מתחדשת.
לפי בדיקות סלקום Energy, משקי בית משלמים כיום בממוצע לחברת החשמל כ-5,000 שקל בשנה, כאשר השותפות תציע ומציעה מגוון מסלולים בהנחות של עד 20%. לדברי החברה, החיסכון של עסקים גדולים עשוי להגיע למיליוני שקלים כל שנה.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "הקמת סלקום Energy מהווה אבן דרך משמעותית בדרך להפיכת סלקום מקבוצת תקשורת מובילה, למי שמעניקה מענה מלא לכלל הצרכים של הלקוחות - לא רק בסלולר, בסיבים ובטלוויזיה, אלא גם בחשמל, טעינת הרכבים החשמליים ועוד. החיבור האסטרטגי עם משק אנרגיה מאפשר לנו להיות מחלוצי מהפכת החשמל ומובילי בשורת החשמל הירוק לצרכן. סלקום, עם נגישות למיליוני לקוחות, מביאה ניסיון מוכח של קרוב לשלושים שנה במתן שירות במגוון רחב של תחומים ובהמשך גם תציג הצעות ערך המשלבות את העוצמות של סלקום בעולמות התקשורת והחשמל. סלקום Energy תנגיש ללקוחותיה חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת מבוססת AI שתאפשר להם להפחית את צריכת החשמל ולחסוך בעלויות החשמל מדי שנה".
אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "הקמת סלקום Energy מהווה צעד משמעותי של משק אנרגיה בפיתוח הזרוע השלישית שלה – זרוע הסחר ואספקת החשמל. הקמת החברה בשילוב חתימת הסכמי מכירת חשמל משמעותיים, מממשת את חזונה של משק אנרגיה לפתח ולממש את הפוטנציאל של כל אחת מזרועותיה ולמצות את הסינרגיות בין הפעילויות השונות. הסכמי מכירת החשמל מאפשרים הקמת מתקנים בשוק החופשי בו החשמל הסולארי משולב האגירה הינו מוצר בביקוש גבוה, תוך קבלת תעריפים אטרקטיביים. אני סבור כי החיבור בין היכולות של סלקום ושל משק אנרגיה יהפכו את סלקום Energy לאחד ממספקי החשמל הוירטואליים התחרותיים והמובילים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה