השוק

שופרסל רושמת עלייה ברווחים; למה רשת BE יורדת בהכנסות?

שופרסל חושפת היום את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2023, ואלו מראות עליות בהכנסות וברווח. עם זאת, נרשם קיטון בהכנסות של רשת הפארם BE בעקבות צריכה מועטה של מוצרים הקשורים לנגיף הקורונה
מערכת ice | 
אורי וטרמן, מנכ (צילום אלעד גוטמן, Magma Images, shutterstock, ויקיפדיה-ניר ודל)
אחת הקמעונאיות הגדולות בארץ, שופרסל, מציגה היום את התוצאות של לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023. הדוח מציג עלייה בהכנסות, גידול ברווח, אך קיטון בהכנסות של רשת BE בחצי השנה הראשונה של השנה.
החברה מדווחת על הכנסות של 3.7 מיליארד שקל ברבעון השני - נתון זהה לרבעון המקביל אשתקד. מגזר הקמעונאות בחברה רשם קיטון של 0.4% ברבעון בעקבות השפעות עונתיות ועיתוי חג הפסח, אך עדיין חל גידול בהכנסות תודות לפעילות הסטוק שהחברה רכשה ב-2022. 
כמו כן, המכירות בחנויות זהות בקבוצה קטנו ב-2%, ובשיעור של כ-2.2% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. ​הרווח הגולמי ברבעון גדל באחוז בודד ל-983 מיליון שקל. לפי החברה הגידול נבע משינוי בתמהיל ההכנסות של החברה. 
רשת הפארם BE של שופרסל חוותה ירידה בהכנסות במחצית הראשונה של השנה ל-507 מיליון שקל, לעומת 524 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. לפי החברה מדובר בקיטון של 3.2% שנובע מירידה ברכישות של בדיקות הקורונה. המכירות בחנויות הזהות של הרשת קטנו ב-3.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות מגזר הקמעונאות בשופרסל אונליין ברבעון השני השנה ייצגו כ-17.1% מכלל המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל, בהשוואה לכ-18.6% ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה היוו מכירות מגזר הקמעונאות בשופרסל אונליין כ-18.2% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-20.2% במחצית המקבילה אשתקד. הירידה נובעת, בין היתר, כתוצאה מהחלשות השפעת משבר הקורונה בעיקר ביחס לרבעון ראשון בתקופה המקבילה אשתקד וכן, מצמצום פעילות מכירות מוצרים שאינם מתחום האוכל באונליין כחלק ממיקוד ברווחיות.
מנגד, הכנסות הקבוצה במחצית השנה הראשונה של 2023 גדלו בכ-3.1% ל-7.4 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות גדלו רק ב-0.8%, ובשיעור של כ-1.1% במגזר הקמעונאות בהשוואה לשנה שעברה. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה גדל בכ-5% והגיע ל-1,986 מיליון שקל. לצד זאת, הרווח התפעולי ברבעון ובמחצית, לפני ואחרי הוצאות, צמחו.
הרווח הנקי ברבעון השני הגיע ל-764 מיליון שקל, לעומת 68 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה צמח ב-46% והגיע ל-139 מיליון שקל.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו: "הביצועים ברבעון השני מעידים על חוסנה של הקבוצה ועל יכולתה לנווט בסביבה עסקית מאתגרת. אנו עדים ליציבות וגיוון בפעילות הליבה בקמעונאות, תוך שיפור עקבי במדדי הרווח. המיקוד ברווחיות הביא אותנו לעמדת חוזקה ולשיפור בגמישות המודל התפעולי שלנו, בהמשך למהלך ההתייעלות. כמובילי שוק הקמעונאות בישראל, נמשיך לבצע מהלכים אסטרטגיים שמביאים לביטוי את עוצמותיה ויכולותיה של הקבוצה במגוון תחומי פעילויות, בתוך כך, שופרסל פועלת להכנסת שותף לפעילות הפיננסים להגדלת נתח השוק שלה בפעילות הקבוצה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה