השוק

אחרי הזינוק של הימים האחרונים - הדולר מוציא קיטור

במסחר במט"ח נחלש מעט הדולר ונסחר ברמה של 3.75 שקל אחרי שכבר הגיע אתמול ל-3.77 שקל; הסיבה המרכזית להתחזקות המשמעותית של הדולר היא התחושה בקרב המשקיעים כי הממשלה איבדה שליטה על הנעשה במדינה וזה מלחיץ את המשקיעים
ניצן כהן |  4
דולר עליה מניות כסף (צילום freepik, pexels)
מיד לאחר שהתפרסמו הידיעות על "שיחת הצעקות" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי מערכת הביטחון שניסו לעדכן אותו (ללא הצלחה) בנעשה במערכות עליהם הם מופקדים החל הדולר להתחזק בשיעורים ניכרים. בסופו של יום תוך מספר ימים מצומצם התחזק הדולר בכמעט 10 אג' וזו תנועה חריגה מאוד.
נסביר כי לאחר "שיחת הצעקות" החלו המשקיעים המוסדיים להוציא כסף מישראל בסכומים גבוהים מתוך הכרות עם השוק המקומי והאחריות שלהם לכספי המשקיעים. מיד לאחר שנפתח שבוע המסחר בעולם החלו גם המשקיעים הזרים לצאת מהשוק המקומי תוך שהם מממשים מניות בעיקר של הבנקים שהשיגו תשואות לא רעות בחודש יולי כך שלמעשה מדובר ב"מימוש דלוקס" של השקעה במניות והוצאה של הכסף מחוץ לישראל.

להודעה של פיץ' על הותרת דירוג האשראי של ישראל אין יותר מידי השפעה מאחר ולכל ברור כי ישראל היא ברת כושר פירעון של חובות לטווח הקצר והבינוני (במונחים מקרו כלכליים מדובר בטווחים של לפחות 5 שנים) אבל לאורך זמן, קרי בעוד 5 או 7 שנים שנים הרי שישראל תהיה במקום אחר ולכן אין טעם לשנות את דירוג האשראי הקצר של ישראל ומכאן גם חוסר העניין של המשקיעים בהודעה של פיץ'.
אחד הדברים החמורים יותר היו מתקפות "ההסברה" של הממשלה על "שיחת הצעקות" כמו גם על המשמעות האלטרנטיבית שהם נתנו להודעה של פיץ' וזה הלחיץ מאוד את המשקיעים ומכאן הוצאת הכספים המהירה שלהם ביומיים האחרונים מישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הקיצר, הסיבה היא הפיגועים והטרור של קומץ האספסוף השמאלן
    קצין במיל' 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל דמוקרטיה חזקה . למרות ההפיכה הדיקטטורית שניסו לבצע כאן קומץ הזויים אלימים בחסות ערוצי שקר ותעמולה ממומנים. ישראל ניצחה את השחיתות. ננצח גם את הטרור הזה.
    סגור
  • 3.
    כאתה "נגד" אז תמצא "הסבר"
    אילן 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    והכתבה היא "לאומתית"ומטרתה להבאיש ללכלך,להשמיץ ולהרוס
    סגור
  • 2.
    הדולר
    יענקל דודל 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 6
    ממשלת הזדון
    סגור
  • 1.
    האמת על הדולר
    דני 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הנדסת תודעה במיטבה. כל מי שמבין קצת בכלכלה יודע שציפיות משפיעות על פעולות משקיעים אם מחר בנק ישראל יגיד שיש בנק לא יציב. יום למחרת בנק יפשוט את הרגל בין אם זו היתה אמת או לא
    סגור