השוק

חברת החקלאות הישראלית נמכרת בהפסד עקב מחסור בביקוש

אחת מהחברות שהובילו בעבר את ייצוא הפלפלים מהארץ תימכר במיליוני שקלים בודדים לאחר שלא התעורר ביקוש בעסק. לפי תנאי העסקה המוערכים, החברה תימכר בחצי מיליון שקלים שישולמו במעמד המכירה ולאחר מכן יתווספו תשלומים נוספים
מערכת ice | 
חקלאות (צילום אדמה בעמ)
אחת מהחברות שהובילו בעבר את ייצוא הפלפלים מהארץ תימכר במיליוני שקלים בודדים לאחר שלא התעורר ביקוש בעסק. לפי כלכליסט, חברת מגדלי הערבה עמדה פעם על מחזור הכנסות של כ-400 מיליון שקל בשנה, אך נתון זה ירד ב-80% בשנים האחרונות בגלל התחרות מחו"ל.
לאחר תחילת מלחמת רוסיה-אוקראינה המצב החמיר אף יותר היות שנשלל ביטוח האשראי ללקוחות הרוסים, וכך שוק שלם נחסם בפני החברה. פגיעה חמורה נרשמה גם בתחום התבלינים בו החברה עוסקת, וכעת כאמור היא נותרה ללא הרבה ברירות אלא להיסגר או להימכר.
משפחת לבנת מחזיקה כיום במחצית מהחברה, ובחצי השני מחזיקים כחמישים מגדלים. אחד המגדלים, יורם אתרוג, מסר לכלכליסט כי הדירקטוריון לא הצליח במגעים עם גורמים שעוסקים בייצוא חקלאי לאחר שאלו האחרונים לא הביעו עניין ברכישת החברה או שלא הציעו הצעה בעלת ערך. 
לבסוף נמצא רוכש שפועל בתחום הפרחים והתבלינים, והצעתו הייתה קנייה של 100% מהחברה תמורת חצי מיליון שקלים בלבד. תמורה נוספת תשולם בתשלומים חצי שנתיים, אך לא ידוע מה סכומה. התמורה תשולם לבעלי המניות בהתאם להיקף האחזקות של כל אחד מהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה