השוק

ב-UBS מפתיעים: למרות הורדת הדירוג, האג"ח האמריקאי מומלץ

השבוע הורידה חברת דירוג האשראי פיץ' את הדירוג לארה"ב וזה אמור לייצר תהליך של עליית תשואות שייצרו הפסדי הון; ב-UBS  מפתיעים היום בהערה שכתבו למשקיעים ואומרים שלמרות הכל, האג"ח הממשלתי האמריקאי הוא אפיק השקעה ראוי כעת
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
השבוע הורידה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג החוב של ארה"ב מ-AAA ל-AA פלוס וזה אמור לייצר מההלך של עליית תשואות כשכאן צריך להזכיר שכשהתשואות באג"ח עולות המחיר שלהן יורד וזה יוצר הפסדי הון ולכן כדי להיות צמוד לתשואות הגבוהות צריך להישאר באג"ח עד לפירעון המלא שלהן.
תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים שהוא מהווה סוג של סמן ימני לביצועי שוק האג"ח העולמי, עלו לרמה של 4.1% וכאן נשאלת השאלה אם אנחנו אמורים להמשיך לתשואות גבוהות יותר או שכאן התשואות ייעצרו ואז זו תהיה נקודת כניסה מעניינת.
בבנק השוויצרי UBS שלחו הודעה ללקוחות שלהם וטענו כי למרות הורדת הדירוג של פיץ' הרי שהאג"ח הממשלתי האמריקאי הוא עדיין אפיק השקעה ראוי. בבנק השוויצרי מוסיפים שהתשואות עולות כעת בגלל הורדת הדירוג של פיץ' וזאת למרות שכל שאר נתוני המקרו נותרו ללא שינוי וזה למעשה יותר מצב מעניין.
המצב המעניין לשיטת UBS, הוא בכל שלא קרה שום דבר בכלכלה האמריקאית שמצדיק הורדת דירוג האשראי. גם בפיץ' טוענים שדרך התנהלות הממשל בכל הנוגע להעלאת תקרת החוב של ארה"ב הייתה גורם מרכזי במכלול השיקולים שלהם וזה אומר, לטענת UBS שבהינתן המצב הנוכחי הרי שהמשקיעים מבקשים פרמיית סיכון גבוהה יותר מארה"ב ולאחר שהאבק ישקע, נראה תהליך של ירידת תשואות וזה בעיקר בגלל העובדה שלא השתנה דבר במצב של הכלכלה האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה