השוק

הבורסה עברה לעליות בעקבות מגעים לפשרה בחקיקה

פרסומים בכלי התקשורת על מגעים לקראת פשרה בחקיקה המשפטית מחזירים את המשקיעים לבורסה שעברה לעליות; יחד עם זאת צריך לזכור שמדובר בשבריריות של הבורסה ולכן קשה לקבוע אם מדובר בשינוי מגמה
ניצן כהן | 
החקיקה המשפטית והבורסה (צילום מסך ערוץ הכנסת ,vecteezy)
לאחר בוקר של ירידות עברה הבורסה לעליות בעקבות דיווחים בכלי התקשורת על נכונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתפשר בכל הנוגע לחקיקה המשפטית שתשנה את שיטת הממשל בישראל. פעילים בשוק ההון מתקשים לקבוע אם מדובר בסוג של שינוי מגמה אלא יותר מדובר בפעילות של "פליפרים", כלומר שחקנים לטווח קצר מאוד.

נסביר לרגע את הדברים. אם בשבועות האחרונות דובר על סוג של רגיעה בשוק ההון המקומי בגלל ש"כל החדשות הרעות כבר מגולמות" הרי שהיום כל החששות עלו מדרגה וניכר היה בבוקר שהמשקיעים פשוט מושכים את הכסף ועוברים למזומן. מה שקורה בשעות האחרונות זה פעילות של שחקנים שמנסים לגרוף רווחים מהירים מאוד בזמן קצר מאוד מתוך אמנוה שהחקיקה לא תבוא בסופו של יום להצבעה והיא תגרור את המוסדיים לשוק.
עוד צריך לזכור שאם החקיקה נמשכת כרגיל הרי שהכלכלה הישראלית מסתכנת בשביתה כללית וזה כבר משנה את התמונה, לפחות מבחינה כלכלית. צריך לזכור דבר נוסף והוא שהמחאה עלתה מדרגה בימים האחרונים ונרשם גל של ביטולי התנדבות לשירות במערכת הביטחון וזה כבר מסכן את ישראל לטווחים הרבה יותר ארוכים וזה כבר מסוכן מאוד למי שמנהל כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה