השוק

כוננות בכלכלה הישראלית לקראת הדו"ח של חברת דירוג האשראי פיץ'

סוכנות דירוג האשראי סיימה את ביקורה בישראל וצפויה לפרסם דו"ח בחודש הבא. חברי המשלחת חוו את הפקקים, ועל פי מקורות מודעים להשפעות הרפורמה המשפטית. עם זאת, לדעתם נתניהו לא יניח לכלכלה להידרדר במשמרת שלו
מערכת ice | 
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
בשבוע שעבר ביקרה בארץ משלחת נציגים מחברת דירוג האשראי הבין-לאומית פיץ' (Pitch) וזו נפגשה עם שלל בכירים בכלכלה הישראלית ואף ראתה בעיניה את המחאות נגד הממשלה ואת הפקקים בכבישים שנגרמים מהמחאות. ביום חמישי המריאה המשלחת חזרה.
את ממצאי הביקור צפויה החברה לפרסם בחודש אוגוסט, בדו"ח שגרתי דו-שנתי, בנוגע לדירוג האשראי של המדינה. גורמים שהיו מעורבים בפגישות של המשלחת בארץ אמרו כי "בפיץ' מודעים לכך שלמדינת ישראל כלכלה חזקה אבל רוצים לראות מה יקרה עם הנושא המשפטי. הם מודעים לפגיעה עד כה של תהליך החקיקה על ההשקעות בהייטק ועל הפעילות בכלל. עם זאת, לדעתם נתניהו לא ילך 'עד הסוף' וירצה להשאיר מורשת של יציבות".
יותר מכך, מתברר כי מה שדווקא יותר מדאיג את המשלחת היא העובדה שנתניהו עלול לא להאריך המינוי של נגיד בנק ישראל לקדנציה נוספת. לצד זאת, יש לציין כי לאחרונה הוציא בפיץ' הודעה לפיה הדירוג של ישראל דווקא עשוי לעלות לאור העובדה שנרשמה לאחרונה צמיחה יחסית חזקה מדינה ותודות לכך שבממשלה אישרו תקציב. מנגד, הם לא מכחישים כי כל זה יהיה תלוי בהתפתחות של המצב החוקתי בארץ.
נזכיר לפני מספר חודשים חברות דירוג אשראי נוספות, בהן S&P ומודי'ס, הגיבו לתהליכים החברתיים-פוליטיים בישראל והשפעתם על הכלכלה. הסערה הגדולה הייתה סביב ההחלטה של מודי'ס על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". עם זאת, דירוג האשראי עצמו נותר ללא שינוי - A1.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה