השוק

עסקת הענק של טדי שגיא נפלה למרות ההנחה הגדולה

איש העסקים טדי שגיא הוציא את הנכס המרכזי שלו למכירה בדיוק לפני שנה וגם אחרי שעשה הנחה משמעותית לא הצליח בנק רוטשילד לייצר עסקה; גורם מקורב לבנק: "העסקה גדולה מידי לתנאים הכלכליים באירופה"
ניצן כהן |  3
טדי שגיא (צילום יחצ, shutterstock)
נכשלה עסקת הענק של איש העסקים טדי שגיא. כך נודע ל-ice. שגיא שנחשב לאחד מעשירי העולם הוציא את הנכס המרכזי שלו הקמדן מרקט למכירה לפני שנה במחיר של 1.5 מיליארד פאונד ושכר לצורך העסקה את בנק רוטשילד אולם הבנק התקשה להשיג קונים למתחם. לאחר מגעים שונים שניהל הבנק בשמו של שגיא, הסכים האחרון להוריד את המחיר ל-1.3 מיליארד פאונד אולם בסופו של דבר לא הצליח לייצר עסקה ולמעשה עסקת הענק ירדה מהפרק. כך נודע ל-ice.
הקמדן מרקט כמו גם שאר הנכסים של שגיא באנגליה מהווים יותר ממחצית הונו ולפני שנה כשהבין שהשוק הולך למקום לא טוב, הוא החליט להתנזל ולממש את הנכס המרכזי הזה בפרוטפוליו שלו. גורם בנקאי המעורה בפרטי העסקה אמר ל-ice כי שילוב של מספר גורמים הביאו לכישלון העסקה.

"הכלכלה האירופאית במצב לא טוב והיא הולכת למקום עוד פחות טוב. ברור לכולם שהריבית בבריטניה ובגוש האירו ממשיכה לעלות והמשקיעים רוצים להשאיר כמה שיותר מזומן קרוב לחזה ולכן עסקה בסדר גודל של 1.5 מיליארד פאונד לא יכולה לצאת לפועל בתנאים כלכליים כאלה". אמר הגורם.
לשאלה אם שגיא הקשיח עמדות ולמעשה לא הבין את תנאי השוק הנוכחיים אמר הגורם כי "שגיא לא הקשיח עמדות. אפילו להיפך הוא הסכים לרדת ל-1.3 מיליארד פאונד אבל צריך לזכור ששגיא נזיל ואין לו כמעט חובות. מצב הנכסים שלו טובה ולכן הוא לא לחוץ לעשות עסקה ומכאן גם כשהסכים למכור ב-1.3 מיליארד פאונד והקונים לא הגיעו, הוא לא נלחץ והוריד את העסקה מסדר היום" אמר הגורם.
שגיא רכש את קמדן מרקט בשנת 2014 בתמורה לקצת יותר מ-400 מיליון פאונד. מאז שרכש את המתחם העביר אותו שגיא שורה של שינויים לרבות שיפוץ מסיבי ושינוי בתמהיל השוכרים כך שמחנויות פרטיות קטנות וספק סוחרים קטנים ספק רוכלים נכנסו למתחם מותגים בינלאומיים גדולים וחלקים ניכרים מהמתחם הפכו לאזורי בילוי כך שהמתחם הפך לאחד ממוקדי הבילוי המרכזיים בלונדון.
על פי דיווחים שונים בשנת 2019, 5 שנים בלבד אחרי ששגיא רכש את המתחם הוא ניהל מו"מ (שלא הבשיל לעסקה) למכירת המתחם לפי כמיליארד פאונד. מתחם הקמדן מרקט בנוי למעשה ממספר מתחמים שונים והוא משתרע על פני 16 דונם. המתחם כולל אזור מגורים, אזור מסחר ואזור בילויים.
מטדי שגיא נמסר כי: ״אנחנו ממוקדים בהשבחת הקמדן מרקט ועסקים נוספים שבליבת הפעילות של הקבוצה. כחלק מהתוכנית האסטרטגית, בשנים האחרונות מימשנו ברווח נכסים בהיקף של כמיליארד פאונד שאינם בליבת הפעילות של הקבוצה״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה
    אורח 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לעולם חוסן
    סגור
  • 1.
    כזה כיעור מעולם לא נוצר.מזל שלפחות יש לו כסף (ל"ת)
    עמיר 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כיעור
    מיקו 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשור הכיעור לנושא כתבה כלכלית.לעומת זאת חוסר המזל שלך שלא עמדת בתור לקבלת שכל.
    סגור