השוק

לקראת העלאת הריבית: הדולר מתבסס ברמה של 3.7%

אם חשבנו שבנק ישראל ייקח אוויר ולא יעלה את הריבית בשבוע הבא הרי שנראה ש מחשה הזו מתפוגגת לה אחרי שהדולר עדה מהלך של כמעט 4% בחודש אחד וזו מכה לאינפלציה שנראה היה כי היא נכנסת לשליטה
ניצן כהן |  2
דולרים (צילום pexels)
בחודש שעבר קונצנזוס התחזיות היה כי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ייקח אוויר ויעצור את העלאות הריבית, אפילו לחודש אחד. ההנחה הזו התבססה על פסק הזמן שלקח יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בהעלאות הריבית והנחת עבודה כי העלאות הריבית הקודמות עוד לא חלחלו עד הסוף לכלכלה הריאלית.
רצף האירועים של החודש האחרון גורם להנחות העבודה האלה להתפוגג כשנכון להיום כבר קשה לשמוע את הפעילים בשוק המט"ח מדברים בנחרצות על פסק זמן בהעלאות ריבית אלא חוזרים לדבר על התחזקות המטבעות הזרים מול השקל מה שלא יותיר לבנק ישראל ברירה אלא להעלות את הריבית בשבוע הבא או לחילופין להמתין חודש ואז להעלות את הריבית בשיעור אגרסיבי.

נכון להבוקר הדולר נחלש מעט אבל נסחר עדיין מעל מרמת ה-3.7 שקל שהיא רמה שמתחילה להיות גבוהה מידי לכלכלה הישראלית. בחודש האחרון הדולר התחזק מול השקל בכמעט 4% ונזכיר כי באמצע חודש יוני, כשנראה היה שהמשבר הפוליטי בישראל מתקרב לסיומו, הדולר נסחר ברמה של 3.558 שקל ואילו היום, הוא נסחר ברמה של 3.7 שקל.
ויקטור בהר, נהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כתב בסקירה השבועית שלו שנגיד בנק ישראל יאלץ להתחשב בשינויים בשער החליפין של השקל מול המטבעות הזרים כשהוא יקבל החלטה על גובה הריבית וזו אמירה מכובסת לכך שבנק ישראל עשוי בסבירות גבוהה יותר ממה שהיה בחודש שעבר, להעלות את הריבית בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תעיפו את הנגיד כבר הביתה למי מחכים
    ג'י 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא היו כאן יותר מעמד הביניים
    סגור
  • 1.
    פשש 3.7 אחוז פששש (ל"ת)
    אא 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור