השוק

רכישה נוספת של IBM: תרכוש חברת תוכנה ב-4.6 מיליארד דולר

מדובר ברכישה ה-7 של IBM השנה וזאת כדי להאיץ את השירותים שנותנת החברה בענן; חברת התוכנה הנרכשת Apptio נמצאת בבעלות חברת ההשקעות VISTA שרכשה אותה ב-2019 ב-1.9 מיליארד דולר "בלבד"
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
רכישה מעניינת נוספת של IBM. החברה רוכשת את חברת התוכנה Apptio מקרן ההשקעות VISTA בתמורה ל-4.6 מיליארד דולר. מטרת הרכישה של IBM היא להאיץ את התוכנית האסטרטגית שלה להגביר את יכולות התוכנה שלה לעסקים על גבי הענן ההיברידי ועולמות הבינה המלאכותית. 
Apptio הוקמה בשנת 2007 והיא מתמחה במערכות תוכנה שמיועדות לניהול מכירות אונליין, ניהול וניתוח המידע שנצבר בעסקים. היכולות של החברה מאפשרות להפיק תובנות לעסקים ולייצר תחזיות וניבוי תגובה של לקוחות לפעולות של העסק. לחברה יש לא מעט לקוחות כשכמעט כל חברות Fortune 100 משתמשות בעצימות כזו או אחרת במערכות של החברה.

בסופו של יום הרכישה הזו אמורה להאיץ את קצב אימוץ היכולות בענן של IBM ולצמצם את הפערים שיש לה בכל תחום הבינה המלאכותית. למעשה IBM מכירה היטב את המערכות של Apptio מאחר ומשנת 2021 היא משתפת איתה פעולה תחת הסכם שיתוף פעולה שאמור לשפר את התפירה של הפתרונות בהתאם לצרכים של הלקוחות.
נזכיר כי IBM מאז חודש פברואר מבצעת בכמעט מידי חודש רכישה כשמטרת העל היא להאיץ כאמור את קצב החדירה שלה לעולמות המשלבים בין ניהול נכסים דיגיטליים בענן היברידי לעולמות הבינה המלאכותית שהיא, העתיד של עולמות הטכנולוגיה או בכל מקרה שיתוף של עולמות הבינה המלאכותית עם עולמות הענן.
בניגוד למגמה הכוללת היום בוול סטריט מניית IBM עולה בשיעור קל בעקבות הרכישה כשנראה שמתבקש ש-IBM תעשה צעדים מהירים יותר לעולמות הבינה המלאכותית ואם היא תעשה זאת הרי שבסיס הלקוחות העצום שלה יוכל לייצר לה הכנסות לא מבוטלות מיישום הפרקטיקות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה