השוק

פיצול פז: האחים שפירא ירכשו 10% מבית הזיקוק באשדוד

בעוד כחודשיים תיפרד פז מבית זיקוק הנפט באשדוד, שיעבור לבעלות של שפיר (ישראל והראל שפירא) ולבעלי המניות, ויהפוך לחברה חדשה בבורסה. לאחר בדיקת נאותות, נחתם אמש הסכם סופי בו ירכשו האחים שפירא 10% בשווי של 156 מיליון שקל
איתן לויטס | 
בית הזיקוק באשדוד (צילום מתוך אתר ges)
לאחר בדיקת נאותות, נחתם הסכם בין חברת נפט פז לבין שפיר הנדסה, על העברת מניות בית הזיקוק באשדוד (פז"א). האחים שפירא ירכשו 10% בשווי של 156 מיליון שקל, במקום 15% בשווי 247 מיליון שנקבעו בתחילה.
את שאר מניות פז"א תחלק פז כדיבידנד בעין לבעלי המניות, סאמיט של זוהר לוי והגופים המוסדיים. בסופו של התהליך, יישארו בידי החברה 4.9%  ממניות בית הזיקוק.
פז"א תהפוך לחברה נפרדת מפז דלק, ותמשיך לזקק דלק בעוד בעלת תחנות הדלק, תעסוק באספקת דלק מזוקק בלבד. הפיצול בפועל יצא לדרך באוגוסט הקרוב.

במסגרת התיקון להסכם שנחתם הלילה, שפיר אישרה, בין היתר, כי אין לה זכות לבטל את הסכם ההשקעה בעקבות בדיקת הנאותות שביצעה, כי ההסדרים הפיננסים של פז"א עם גופים מממנים וההסדרים החדשים של פז"א עם ספקיה המרכזיים, כפי שנחתמו עובר למועד חתימת התיקון, מספקים מבחינת התנאים המתלים שנקבעו לעניינים אלה בהסכם המקורי בכפוף לכך שהסכמים אלה ימשיכו להיות בתוקף, ללא שינויים למעט שינוים שאינם מהותיים בהסדרים הפיננסיים. החברה ושפיר אישרו כי מלבד היתר רשות ניירות ערך ואישור הבורסה לפרסום תשקיף הפיצול, לא נדרשים אישורים רגולטוריים נוספים לצורך השלמת העסקה.
לאור עמדת רשות ניירות ערך, כי מימוש האופציות שיינתנו לשפיר לפי הסכם ההשקעה, כך שיביא לעליה של מעל 25% ועליה של מעל 45% מהון המניות של פז"א. כמו כן, בהתאם לתיקון להסכם, עלייה של שפיר באמצעות מימוש האופציות להחזקה של מעל 15.9% מהון המניות המונפק של פז"א, יכולה להיעשות רק בדרך של עלייה מעל 19.9% מהון המניות המונפק של פז"א, ובכפוף לכך ששפיר קיבלה היתר/אישור מהשרים לפי צו האינטרסים או אישור בכתב מרשות החברות הממשלתיות שאישור כאמור אינו נדרש.
לאור האמור לעיל, ולשינוי בהיקף ההשקעה הראשוני של שפיר, נבחנה מחדש ההערכה החיצונית לשווי האופציות האמורות. בהתאם לכך, השווי ההוגן הכולל של כל האופציות שיוענקו לשפיר בעסקה לאחר התיקון עומד על 17.2 מיליון ש"ח (חלף 29 מיליון ש"ח לפי ההסכם המקורי), ובהתאם השווי ההוגן של פז"א הנגזר מהעסקה עומד על כ-1.245 מיליארד ש"ח (חלף 1.235 מיליארד ש"ח לפי ההסכם המקורי.)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה