השוק

תחנות דלק חדשות בדרך: זו החברה שקיבלה מענק עצום

אלקטרה פאוור ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום הגז הטבעי: זכתה במענק של כ- 27 מיליון שקל ממשרד האנרגיה והתשתיות להקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס
מערכת ice | 
צינור גז (צילום unsplsh)
חברת אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז) מדווחת היום כי היא קיבלה הודעת זכיה לפיה, ועדת המכרזים של משרד האנרגיה והתשתיות, החליטה לקבל את בקשתה לקבלת מענק להקמת תחנות תדלוק ניידות וקבועות בגז טבעי דחוס, זאת במסגרת הליך קול קורא בדבר מתן מענקים להקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס והצטיידות בכלי רכב המונעים בגז טבעי דחוס.
סכום המענק הכולל הינו כ-27 מיליון שקל עבור 12 תחנות תדלוק, כאשר להערכת החברה, סך ההשקעה המצרפית בגינן, הינו כ - 55 מיליון שקל. להערכת החברה, כמחצית המענק הינה בגין תחנות תדלוק שלגביהן קיימות התקשרויות מסחריות עם מפעילי תחבורה ציבורית והחברה פועלת להוצאתן אל הפועל, ומחצית המענק הנוספת הינה בגין תחנות תדלוק אשר החברה מנהלת לגביהן משאים ומתנים להתקשרויות עם מפעילי תחבורה ציבורית.

בנוסף, תשלום המענק כפוף לעמידה במלוא תנאי הקול הקורא, לרבות העמדת ערבויות מטעם החברה, הקמת תחנות התדלוק בשנת 2023, אישורי תקינה והפעלה לתחנות התדלוק ומועדי הפעלת תחנות התדלוק .
המענק מחזק ומוכיח את הביסוס של תחום התחבורה מונעת גז טבעי כתחום שעתיד להמשיך להתפתח ולהוות נדבך מרכזי בתוכניות הפיתוח של הממשלה בעשור הקרוב.
לדברי עמית פרגמנט, המשנה למנכ"ל חברת אלקטרה פאוור: "הזכייה במענק מהווה צעד נוסף ביישום אסטרטגיית החברה להמשך צמיחתה בתחום הגז הטבעי. אלקטרה פאוור מובילה את מהפכת התחבורה המונעת בגז טבעי, אשר מוזילה מאוד את הוצאות האנרגיה לחברות ובאותו זמן מקטינה בצורה משמעותית את זיהום האויר והרעש בערים, לרווחת הציבור. בעזרת מתקן דחיסת הגז הטבעי הייחודי שפיתחנו לפני כעשור והובלתו במכליות, מאות אוטובוסים מתודלקים על ידנו בגז טבעי, ולהערכתנו כמאות אוטובוסים נוספים צפויים להצטרף לשירות כל שנה. תחום הגז הטבעי לנגזרותיו, הגפ"מ, יחד עם מהפכת החשמל לצרכן הפרטי אותו אנו מובילים, הינם שלושת מנועי הצמיחה לחברה לשנים הבאות וימשיכו לבסס אותה לכדי חברה מובילה, חדשנית, וממוקדת לקוח לאספקת חשמל ואנרגיה".
במקביל לכך, אלקטרה פאוור ממשיכה להוביל את כניסתה לתוקף של אסדרת השוק במשק החשמל, עם החתמת אלפי לקוחות ביתיים מתחילת השנה, שתאפשר לה בין השאר לפעול כספק ולמכור חשמל המיוצר גם מאנרגיה מתחדשת (חשמל ירוק) ובתעריפים מוזלים ללקוחות שלה הצורכים חשמל, בדגש על צרכני החשמל הביתיים. בהקשר זה, חתמה החברה לאחרונה על הסכמים לרכישת חשמל ממתקני ייצור סולאריים משולבי מתקני אגירת אנרגיה, ושיהיה מיועד עבור צרכני החשמל של אלקטרה פאוור. על פי ההסכמים, תרכוש אלקטרה פאוור את כל החשמל המוזרם על ידי המתקנים הסולאריים, ואת קיבולת אגירה של חשמל במתקני הייצור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה