השוק

דואר ישראל לא יסגור יותר סניפים? זו ההחלטה הדרמטית שהתקבלה

בעקבות הידרדרות השירות בדואר, החברה לא תוכל לסגור סניפים נוספים ללא אישור משרד התקשורת, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "עוצרים את הפגיעה בפריפריה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו קשות בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה"
כפיר אדר |  11
דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו)
בעקבות תלונות ופניות חוזרות ונשנות מצד ראשי רשויות ומהציבור בכלל, משרד התקשורת פרסם היום (רביעי) לשימוע טיוטת רישיון חדש לחברת הדואר. על פי טיוטת הרישיון, כל זמן שהחברה בבעלות המדינה, סגירת סניף תחייב אישור מראש של משרד התקשורת. לכל בקשה לסגירת סניף יצורפו נתוני איכות שירות לכל יחידה אותה מבקשים לסגור וליחידות הסמוכות לה.
בשנת 2022 התקבלו בחברת הדואר למעלה מ 300 אלף פניות ציבור בדבר שירות לקוי. שר התקשורת אף מנהל בימים אלו הליך שימוע לקראת הדחת יו״ר החברה לאור ההזנחה המתמשכת. במשרד מציינים כי שינוי הרישיון הוא תוצאה של פגיעה מתמשכת בציבור כולו ובפריפריה בפרט. בשנת 2022 נסגרו 106 יחידות דואר ו-50 נוספים בשנת 2023 עד היום, עם צפי לעוד כ-35 יחידות שייסגרו בחודשים הקרובים.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "עוצרים את הפגיעה בפריפריה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו קשות בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה. אני מגבה את גורמי המקצוע במשרד ואת שיקול דעתם בנושא".
מנכ"ל המשרד מימון מוני שמילה: "בחודשיים וחצי האחרונים אני עוקב מקרוב אחר חברת הדואר, פעילותה והישגיה. ומהנתונים והמידע שבידי, חרף ההקלות המשמעותיות והעצמאות בפעילותה שניתנו לחברה במסגרת הענקת הרשיון העדכני, אנו עדים לתלונות רבות שלכולן בסיס משותף של פגיעה בשרות לציבור".
תהליך ההפרטה חשוב ביותר להבראת החברה, עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה מתמשכת בתקופת המעבר ועל כך היה מי שאמר "ככה לא בונים חומה" ולא מביאים להבראת החברה. בשנה וחצי שעברו חברת הדואר סגרה למעלה מרבע מיחידות הדואר (28%) ללא כל התחשבות באוכלוסיות המוחלשות ותושבי הפריפריה שנאלצות להרחיק ליחידות דואר אחרות.
עוד הוסיף המנכ"ל, כי שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שוקל להיענות לבקשת עובדי חברת הדואר ולתקן את הרישיון באופן שמיטיב עם עובדי החברה ומוסיף את ערב יום הכיפורים להגדרת "יום שבתון". כמו כן, יצומצמו שעות פעילות המוקדים בשבוע בו חלים חגים ומועדים ויופחתו שעות הפעילות השבועיות של המוקד הטלפוני בערבי חג לרווחת עובדי החברה.
מדואר ישראל נמסר: "חברת דואר ישראל פועלת על פי תנאי הרישיון החדש עליו חתם שר התקשורת הנוכחי ד"ר שלמה קרעי לפני פחות מחצי שנה, לאחר חודשים רבים של עבודת מטה מקצועית, שימועים ותיקונים. הזגזוג בעמדת הרגולטור ביחס לרישיון החדש, שבוע בלבד לפני שההפרטה תוכננה לצאת לדרך, הוא מהלך הרסני שמבריח משקיעים רציניים. מטריד מאוד שלהחלטה הפוליטית שותפים הדרגים ה״מקצועיים״ במשרד התקשורת, אשר רק לפני ארבעה חודשים ניסחו את הרישיון החדש של החברה. טובת הציבור היא הצלת הדואר, ובלימת ההפרטה משמעותה פגיעה אנושה בחברה, בכל אלו התלויים בשירותי הדואר, ובאלפי העובדים".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    משרד התקשורת לא יסגור יותר סניפים
    אילתי 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חה...מה...באילת יש סניף דואר 1 שמשרת 50 + תושבים מה יש עוד לסגור חוץ מהבנים היחידי הכבישים המסוכנים ובכלל לסגור את העיר
    סגור
  • 8.
    משרד התשקורת
    ש.ג. 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהמערכות הקשורות למשרד הדואר דואגים להיטיב עם העובדים במקום להיטיב עם האוכלוסיות החלשות. עד מתי תמשיכו להתעלל בקשישים ונכים כשאתם סוגרים סניפים. הכל תעשו כדי לספק צרכיהם של הלוביסטים ואנשי שלומכם ולגרוף עוד כסף מהשכבות החלשות. משלמים משכורות עתק לבטלנים במקום לצמצם את עובדי החינם אבל גם כאן לפגוע בחלשים. תתביישו לכם מר קרעי וחבר מרעיו.
    סגור
  • 7.
    דאר ישראל
    דובון 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיתרון אחד .לפטר את כל העובדים ! ולהקים מחדש עם עובדים שרוצים לעבוד .במתקונת העכשוית זה אסון
    סגור
  • 6.
    בחולון סגרו כמעט את כל הסניפים (ל"ת)
    חולוני 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דאר ישראל זה בזיון באשמת העובדים בעיקר .חוסר רצון לתת ש (ל"ת)
    חולוני 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    ביזיון
    גלית 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין מה להציל את דואר ישראל, החבילות שהוזמנו מחו"ל לא מגיעות, הדוורים שמים את פתקי הדואר הרשום אצל השכן, הבלאגן חוגג.
    סגור
  • 4.
    דואר ישראל
    ..... 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האנשים הטובים כבר הלכו.....
    סגור
  • 3.
    הנזק כבר נגרם...
    אלי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני כבר לא הולך לדואר.. מצידי אם זה לא עם שליח - שהדואר ירקב בסניף שלהם... בושה וחרפה , בעיקר היחס לזקנים שצריכים להיטלטל באטובוסים מצד אחד של העיר לצד שני. צועדים בגדול לכך שהכל יהי דיגיטלי . כרגע הזקנים סובלים מזה בעיקר. עוד מעט כולם יסבלו , כי לא ישאירו לנו כסף. הכל בענן ויכולים למנוע ממך גישה לכך בכל רגע נתון עבדים
    סגור
  • שעתיים ממתינים בתור
    יוני 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממתינים שעתיים בתור עד שמקבלים אותך אפילו שלקחת תור דרך המחשב לדעה מסויימת אתה מחכה עוד שעתיים בדואר
    סגור
  • 2.
    דאר ישראל פשט את הרגל
    יהוא 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה קרעי לא מבין כלום. בתנאים אלו של כשלון הרגולטור, עדיף לסגור.
    סגור
  • 1.
    מספר התלונות כפול מזה שאתם חושבים
    ענת הופמן 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שירותי הדואר גרועים ביותר.התלוננתי מספר פעמים ולא זכיתי לתגובה אפילו ברמת " התקבל". לדעתי מספר התלונות אינו 300 אלף אלא כפול מזה.מכתב שנשלח מחיפה לירושלים בדואר 24 ביום הלוויה הגיע לתעודתו ביום ה30. תתבישו על העלאת המחירים החדה שהתרחשה בד בבד עם סגירה של 3 הסניפים בסביבה שלי.
    סגור