השוק

גיימסטופ מפטרת את המנכ"ל ומניית ה"מם" צנחה ב-20%

למרות האופטימיות והתקווה לזינוק מחודש של גיימסטופ, מניית ה"מם" צנחה אתמול ב-20% לאחר שהחברה הודיעה על פיטוריו של המנכ"ל
מערכת ice | 
גיימסטופ (צילום ויקיפדיה/ Phillip Pessar)
לפני שלושה חודשים עוד היינו אופטימיים לגבי חברת גיימסטופ, מניית ה"מם" המפורסמת מתקופת הקורונה. בזמנו החברה רשמה עלייה מבטיחה במניה שלה, של כ-45%, לאחר התרסקות והפסד של 147 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2021. השבוע נדמה כי החברה לא תעמוד בציפיות, שוב.
אתמול החברה פיטרה את המנכ"ל מת'יו פרלונג ומינתה מחליף זמני בדמותו של ראיין כהן. לאחר ההודעה הזו מניית החברה צנחה ב-20%. ההחלטה הזו מגיעה בעיתוי מוזר משתי סיבות: לא ניתן הסבר לפיטורים, ותוצאות דוח הרבעון הראשון של השנה דווקא הציגו רווח, אחרי מספר רבעונים של הפסד.
לפי נתוני הדוח החברה רשמה רווח של 48 מיליון דולר, בעוד שברבעון המקביל ב-2021 הפסידה כאמור 147 מיליון דולר. לאחר פרסום הדוח המנייה זינקה ב-45%. עם זאת, הנתונים כמובן לא קרובים להישגים של החברה אי שם בשנת 2020. 
לפי כלכליסט, המנכ"ל הזמני בעל מניות בחברה מאז שנת 2020, ושנה לאחר מכן הפך לחבר דירקטוריון. לכהן 11.9% מהמניות בחברה. כזכור, החברה הפתיעה את השוק בארה"ב בתקופת הקורונה וזכתה לכינוי מניית "מם", לצד נוספות כמו זו של רשת בתי הקולנוע AMC. לאור הזינוק גברו ההשקעות בחברה, בעיקר בקרב משקיעים מפלטפורמת רדיט. המשקיעים הללו גרמו לנזק לא קטן כשניסו לממש את פוזיציות השורט שלהן, בהפסד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה