השוק

הדבש בישראל ניצל? זה מה שהוחלט בכנסת

אושר בקריאה ראשונה: אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש, ללא תלות הכרזה על מצב חירום
מערכת ice | 
חלב ודבש (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להסדרת הצבה של כוורות וייצור דבש. מוצע לקבוע אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש והצבת כוורות, שכן הנושא מוסדר היום בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), שתוקפו מותנה בקיום הכרזה על מצב חירום.
בין היתר, מוצע להעביר את סמכויות האסדרה בענף הדבש, הכוללות הקצאה של רישיונות לגידול דבורים והפקת דבש וכן היתרים להצבת כוורות, מהמועצה לייצור ולשיווק דבש - למשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ולקבוע הוראות מפורטות בעניינים אלה, ובכללם לעניין הפיקוח והאכיפה.

בדברי ההסבר נכתב: "ענף הדבש בישראל הוא ענף חקלאי בעל תועלות סביבתיות ניכרות, מעבר לתועלת הישירה של ייצור דבש טבעי. חשיבותו של הענף מתבטאת בהאבקת גידולים חקלאיים וצמחי בר. שירותי ההאבקה שמספקים מגדלי הדבורים - הדבוראים, לחקלאים באמצעות דבורת הדבש, הם מוצר חיוני והכרחי לקיום חקלאות הצומח בישראל, אשר הצורך בה אינו שנוי במחלוקת ונועד להבטיח אספקת מזון.
צו הדבש קובע הוראות שונות לעניין הסדרת גידול דבורים וייצור דבש, הסדרת השיווק והסדרת היבוא. תקנות הדבש קובעות הוראות לעניין הקמת מכוורת, הסדרת הצבה של כוורות וגידול דבורים והסדרת מכוורת רבייה וטיפוח. תוקפו של צו הדבש תלוי בקיומה של הכרזה על מצב חירום. לכן תיקון החוק נדרש גם כדי ליצור חקיקה המסדירה את התחום בצורה עדכנית ובמנותק מהזיקה להכרזה על שעת חירום, וזאת כחלק מקידום מדיניות הממשלה לפעול לניתוק הזיקה בין חקיקה קיימת להכרזה על מצב חירום, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהחלטות הממשלה בנושא זה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה